ایسنا نوشت:

القاعده در شبه قاره هند، گروه جدیدی که چندی پیش از سوی ایمن الظواهری، برای تقویت قدرت تحلیل رفته القاعده تشکیل شد، اولین حمله تروریستی خود در شبه قاره هند را "افتضاح" انجام داد و ضربه سختی خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، ماموران امنیتی پاکستان با انجام تحقیقات پیرامون حمله شنبه گذشته به یک اسکله دریایی در بندر کراچی اعلام کردند که القاعده در شبه قاره هند به عنوان اولین حمله خود قرار بود یک ناو هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهد اما به اشتباه با یک ناوچه نیروی دریایی پاکستان رو به رو شده و پیش از وارد آمدن آسیبی قابل ذکری به این ناوچه و یا نظامیان پاکستانی، حمله در هم شکسته شد.

در این حمله سه شبه نظامی کشته، چهار تن دستگیر شدند و به دنبال اطلاعات به دست آمده از بازجویی‌ها سه تن دیگر از شبه نظامیان نیز بازداشت شدند. در این درگیری‌ تنها دو تن از سربازان نیروی دریایی پاکستان به شکل جزئی زخمی شدند.

یکی از مقامات ارشد پاکستان که از این تحقیقات مطلع است گفت: این یک شکست کامل بود آن‌ها موفق نشدند هیچ گونه خسارتی وارد کنند. تاکنون هفت تن از این شبه نظامیان را بازداشت کرده‌ایم و احتمالا تعداد بیشتری از آن‌ها را بازداشت خواهیم کرد. آن‌ها کاملا مجهز بودند و قصد داشتند تا یک کشتی را به تصرف خود درآورند اما در همان مراحل اولیه غافلگیر شده و بازداشت شدند.

"القاعده در شبه قاهر هند" نام شاخه القاعده در شبه قاره هند است که چند روز پیش از سوی ایمن الظواهری، رهبر القاعده برای نشان دادن قدرت این گروه با وجود روی کار آمدن داعش معرفی شد، این گروه تازه تاسیس روز پنج شنبه مسئولیت حمله را به عهده گرفته و اعلام کرد، عاملان حمله از نظامیان سابق نیروی دریایی پاکستان بودند.

القاعده در شبه قاهره هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: افسران سابق نیروی دریایی پاکستان که روز شنبه در حمله به بندر کراچی "شهید" شدند از اعضای القاعده بودند. آن‌ها تلاش می‌کردند تا به تفنگداران دریایی آمریکا حمله کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ما به صورت موفقیت آمیز یک کشتی آمریکایی را تصرف کرده بودند اما افسران نیروی دریایی پاکستان آن را پس گرفت. نظامیان ارتش پاکستان که در دفاع از دشمنان این کشور کشته شدند نفرین شده و به جهنم می‌روند.

ماموران تحقیق ضمن انکار این مساله که تمامی مهاجمان از اعضای سابق نیروی دریایی پاکستان بودند گفتند، تنها یکی از شبه نظامیان که در این درگیری کشته شد یکی از افسران سابق نیروی دریایی پاکستان بود.

آن‌ها افزودند: شک داریم که القاعده در این حمله دست داشته باشد. اگر القاعده در این حمله دست داشت چرا باید تا پنج شنبه صبر می‌کرد تا مسئولیت آن را به عهده گیرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =