فارس نوشت:

نیکی کریمی، بابک کریمی و پانته‌آ پناهی‌ها هم به «مرگِ ماهی» سیدروح‌اله حجازی پیوستند اما هنوز انتخاب چهار بازیگر اصلی دیگر، باقی‌ مانده است.
سه بازیگر اصلی دیگر پروژه سینمایی جدید سیدروح‌اله حجازی قرارداد بستند. نیکی کریمی، بابک کریمی و پانته‌آ پناهی‌ها ظهر یک‌شنبه قرارداد خود با «مرگ ماهی» را قطعی کردند‌.

پیش از این، حضور مهناز افشار، بابک حمیدیان و ریما رامین‌فر هم در این فیلم برای ایفای نقش‌های اصلی رسانه‌ای شده بود.

بر اساس این گزارش، نیکی کریمی بازیگر و کارگردان شاخص سینمای ایران است که تاکنون جوایز متعدد داخلی و خارجی را برای بازی یا کارگردانی فیلم‌های مختلف دریافت کرده است. سیمرغ جشنواره فیلم فجر، جایزه بازیگری جشنواره قاهره، جایزه بازیگری جشنواره سن سباستین، جایزه بازیگری جشنواره سه قاره نانت، جایزه کارگردانی جشنواره وزول، جایزه کارگردانی جشنواره تورین و... از جمله جوایز کریمی است.

او همچنین داوری جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله جشنواره‌های فیلم کارلووی واری چک، برلین، کن، لوکارنوی سوییس، تسالونیکی یونان، رن فرانسه، پونای هند، دوربان آفریقای جنوبی، ابوظبی، گوا هند و... را در کارنامه کاری خود دارد.

بابک کریمی هم خود را به عنوان بازیگر «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته»، به مخاطبان سینمای ایران معرفی کرد. او از جمله تدوین‌گران توانمند ایرانی است که مدت‌ها در ایتالیا زندگی کرده و چند ماه است که فیلم «ماهی و گربه» با بازی او، در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی حضور پیدا کرده است.

پانته‌آ پناهی‌ها نیز از جمله بازیگران شاخص تئاتر است که جوایز بازیگری زیادی گرفته است. پناهی‌ها که تاکنون در چندین فیلم سینمایی بازی کرده، از منشیان صحنه شاخص سینمای ایران محسوب می‌شود که با کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهرام بیضایی، مانی حقیقی، کامبوزیا پرتوی و... کار کرده است.

با این حساب، تاکنون حضور 6 بازیگر شاخص سینمای ایران به عنوان نقش‌های اصلی فیلم «مرگِ ماهی» قطعی شده است. سیدروح‌اله حجازی اکنون در حال مذاکره با چهار بازیگر شاخص دیگر است تا جمع بازیگران اصلی فیلم را به 10 نفر رسانده و آن را کامل کند.

«مرگِ ماهی» قرار است با تکمیل عوامل و بازیگران آن، اوایل آبان‌ماه جلوی دوربین برود و همزمان با فیلمبرداری، هایده صفی‌یاری و سپیده عبدالوهاب کار تدوین آن را آغاز خواهند کرد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =