فارس نوشت:

سید مهدی طالقانی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی به خانواده آیت‌الله طالقانی توصیه کرد مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی را در مسجد هدایت برگزار کنید.

سید مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با رابطه آیت‌الله طالقانی با آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت:‌ آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مهدوی کنی ارتباط نزدیکی با هم داشتند و گاهی اوقات پدر برای ادای فرایض دینی به مسجد جلیلی به امامت آیت‌الله مهدوی کنی می‌رفتند.

وی افزود: پدر گاهی اوقات برای استراحت به کن می‌رفت و در برگشت با خود شاتوت می‌آورد و وقتی از او می‌پرسیدیم این شاتوت را از کجا آوردی می‌گفت از باغ پدر آیت‌الله مهدوی کنی. این نشان‌دهنده ارتباط نزدیک این دو بزرگوار بود.

سید مهدی طالقانی گفت:‌ مرحوم پدر معمولا مراسم شب‌های احیا را در مسجد هدایت برگزار به سرعت به پایان می‌رساندند و بعد از آن به مسجد جلیلی می‌رفت و همیشه با آیت‌الله مهدوی کنی شوخی می‌کرد که چقدر مراسم را طول می‌دهی، مردم خسته می‌شوند و آیت‌الله مهدوی کنی به شوخی می‌گفت شما مراسم را خیلی شیک برگزار می‌کنی و زود تمام می‌کنی ولی مراسم ما مردمی است و برای همین طولانی است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که چند سال اخیر در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی انجام می‌شود برگزاری مراسم در مسجد هدایت است و پیشنهادکننده آن آیت‌الله مهدوی کنی بود و خود ایشان نیز در دو سال اول مراسم آیت‌الله طالقانی در مسجد هدایت حضور پیدا می‌کردند.

وی در پایان گفت: فرزندان آیت‌الله طالقانی جزو روحیه شوخ‌طبعی و بزرگواری خاطره بدی از آیت‌الله مهدوی کنی ندارند و ایشان همیشه یک روحانی معتدل و باتقوا بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =