استاندار ایلام گفت: زمین های تحت کشت آبی در ایلام 70 هزار هکتار است که در جالی تلاش برای دو رابر کردن آن هستیم. وی ایجاد سامانه گرمسیری را یکی از اقداماتی دانست که می تواند کشاورزی شهرستان دهلران را متحول نماید.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا مروارید در آیین جشن برداشت گندم در شهرستان دهلران با بیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان دهلران در آینده نزدیک و با بهره برداری کامل از طرح سامانه گرمسیری متحول می شود، گفت: دهلران قطب کشاورزی استان است و بخش قابل توجهی از محصولات زراعی استان در این منطقه تولید می شود.

وی افزود: استان ایلام هم اکنون دارای 70 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی است که بر اساس برنامه ریزی های قرار است این مقدار به بیش از 2 برابر افزایش یابد.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های دهلران در زمینه تولید گندم پیش بینی کرد بیش از 200 هزار تن گندم امسال در استان برداشت شود که یک سوم آن در شهرستان دهلران برداشت می شود.

مروارید یکی از برنامه های مدیریت استان را توسعه کشت کلزا برشمرد و اظهار کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی کشت این محصول دارای صرفه اقتصادی است و می تواند به درآمدزایی برای کشاورزان استان منجر شود.

وی یادآور شد: با احداث سدهای دویرج و کرخه و همچنین سد در حال ساخت میمه و تکمیل سامانه گرمسیری آب از طریق کانال هایی به طول 480 کیلومتر به اراضی دهلران خواهد رسید که نقش مهمی در افزایش سطح اراضی آبی و افزایش تولید و برداشت و اشتغالزایی در منطقه دارد.


شهرستان مرزی دهلران با دارا بودن 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه بیش از 140 هزار تن گندم تولید می کند و این شهرستان با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و سرمایه گذاری های دولت توانسته سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان را تولید و امروز به عنوان قطب اصلی کشاورزی استان ایلام مطرح است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =