رئیس اتاق  بازرگانی سمنان : صنعت گردشگری مولد اشتغال پایدار است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان مدیران دولتی با حضوردر پارلمان بخش خصوصی استان برنامه های اقتصادی دستگاه خود را تبیین نمودند

علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان روند موازی کاری در دستگاههای اجرای را زیاد خواند و گفت : وجود کارگروهها و کمیته های مشترک با محتوی همسو سرعت کار اجرایی را به حداقل رسانده است .
رئیس اتاق بازرگانی سمنان هدفگذاری تولید و اشتغال را مهم دانست و اظهار داشت : واحدهای که فعال بوده و در حال تولید می باشند، قابل رقابت هستند و می توانند محصولات خود را در بازارهای کشور هدف ارائه نمایند .
جمعه ای با عنوان اینکه اتاق های بازرگانی بازوی مشورتی سه قوه هستند افزود : اتاق های بازرگانی نمی توانند کار اجرایی کنند ولی این توانایی را دارند که نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند .
وی صنعت گردشگری را مولد اشتغال خواند و از نهادها و سازماهای دولتی خواست که مهمانسرا های خود را به نفع صنعت گردشگری تعطیل نمایند .
رئیس اتاق بازررگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان خاطر نشان کرد : تا زمانی که صنعت گردشگری در بخش اسکان رقیبی به نام دولت ، نهادها و سازمانها داشته باشد ، توسعه اسکان و سفر با تاخیر پیش میرود .
در ادامه محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان معدنی در این استان، گفت: توسعه معادن در بحث افزایش اشتغال ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی تاکید داشت: امروز استفاده از معادن به عنوان یکی از پتانسیل های استان در زمینه اشتغال زایی باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: فضای استان در اجرای برنامه های تولید و اشتغال برای اهداف اقتصاد مقاومتی مطلوب است.
همتیان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان سمنان برنامه های خود را در بحث تولید، اشتغال اراده کنند، بیان داشت: ارکان اجرایی با توجه به بسته های حمایتی دولت در بحث تولید و اشتغال با همکاری و هم افزایی از فرصت های ملی و استانی برای اجرای برنامه ها بهره برداری کنند.
وی افزود: فضای کار با وسواس توسط دستگاه‌های اجرایی با ایجاد یک واحد پیگیری رصد و نظارت و پیگیری در امر اجرای برنامه ها صورت گیرد.
در این نشست مدیران کل جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، گمرک ، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و ستاد جذب سرمایه گذاری خارجی برنامه های خود را ارائه نمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =