شما نظر دادید/ موافق موضع‌گیری هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری هستیم

طبق نظرخواهی خبرآنلاین، اکثریت کاربران، موافق موضع‎گیری هنرمندان در مورد مسایل سیاسی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضع‌گیری هنرمندان در امور سیاسی به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری موافقان و مخالفان زیادی در جامعه دارد.

خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود پرسید آیا با موضع‌گیری هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری موافق هستند یا نه.

در پاسخ به این پرسش، از 110 نظری که کاربران دادند، 54 نفر با موضع‌گیری هنرمندان در مورد مسایل سیاسی و اجتماعی موافق بودند و این موضع گیری را عامل ایجاد فضای بازتری در جامعه دانستند.

24 نفر از کاربران هم مخالف موضع‌گیری هنرمندان بودند و اعتقاد داشتند که این قشر از جامعه نباید وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند.

32 نفر از مخاطبان هم به صورت صریح نظر موافق یا مخالف ندادند و بیشتر به مسایل فرعی اشاره کردند.

از درک بیشتر تا رعایت اعتدال در موضع‌گیری

سید محمد به عنوان یکی از موافقان موضع گیری هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «صد درصد موافقم چون هنرمندان جزو اقشار روشنفکر و پیشرو جامعه محسوب می‌شوند و دیدگاههای‌شان تاثیر زیادی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب بهتر دارد.»

کاربری هم تحت عنوان بنده خدا با موافقت با این موضوع نوشت: «قشر روشنفکر و هنرمندان با دید خاصی که دارن می‌تونن راهنمای خوبی باشن البته اگه بهشون آسیبی نرسه.»

محمد قاسمی نیز موافق این موضع‌گیری‌ها بود و اذعان داشت که باید برای هنرمندان این حق را قائل بود، او دراین باره نوشت: «بله موافقم. انتخاب رییس جمهور بعدی در کار آنها و فضای هنری بسیار موثر است ... از آنجا که رفتار و طرز فکر هنرمندان زیر ذره‌بین است پس نظرهای ایشان دیده می‌شود...»

کاربری با نام مصری هم درک هنرمندان را بیشتر از سایر افراد جامعه دانست و نوشت: «البته که موافقم زیرا هنرمندان قشری از جامعه هستند که درک آنها نسبت به شرایط زندگی مردم جامعه خود افزونتر است و بخش روشنفکر جامعه را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل زودتر از بقیه جامعه شرایط را اعلام می‌کنند. اگر توجه کرده باشید بعضی از نوشتارها و یا فیلم‌های آنها خیلی پیش از مردم عادی نسبت به عملکردهای ناصواب عده‌ای واکنش نشان می‌دهند.»

یکی دیگر از کاربران موافق هم دراین باره نوشت: «هنرمندان هم حق دارند موضع گيرى كنند و نظراتشان را بيان كنند، بعضى از هنرمندان شايد بيشتر از مردم در برخى مسايل آگاه باشند ولى موضع‌گيرى آن‌ها نباید باعث شود كه مردم از آثارشان خوششان نيايد و برای همین باید درحد اعتدال حمايتشان را بيان كنند.»

از نداشتن تحلیل بنیادی تا عدم آگاهی هنرمندان 

یکی از کاربرانی که مخالف با موضع گیری سیاسی هنرمندان در مسایل سیاسی بود، این‌طور نوشت: «متاسفانه در جامعه ما، تحصیلات و ثروت و عضو قشری خاص از جامعه مانند فرهنگی یا هنری بودن، شعور و فرهنگ زندگی اجتماعی به همراه نمی‌آورد. به نظر بنده نمی‌توان گفت هنرمند ما لزوما آگاه‌تر نسبت به مسائل است و یا فکر و ایده بازتری دارد که بتوان از او الگو گرفت.»

یکی دیگر از کاربران مخالف، نظر هنرمندان را فاقد تحلیل عمیق و بنیادی دانست و نوشت: «البته جزو حقوق فردی و اجتماعی هر انسان در جامعه متمدن و مدرن آن است که بتواند پیرامون مسائل سیاسی و اجتماعی اظهارنظر کند. اما حقیر، هنرمندان در دنیا و بالاخص ایران را فاقد تحلیل های عمیق و بنیادی دیده و آرای انها را به‌واسطه فقدان آموزش‌های اجتماعی، تسلط دیدگاه طبقاتی بر افکار و کردار آن‌ها حتی اگر در حرف از آن گلایه کنند و آنکه خود محصولی از سیستم موجود هستند، سطحی و نازل می‌دانم.»

عماد هم به عنوان یکی از مخالفان موضع‌گیری‌ هنرمندان در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «به هیچ عنوان با موضع‌گیری هیچ فردی که اطلاعات سیاسی اجتماعی خاصی ندارد موافق نیستم مگر صلاحیت ایراد سخن را داشته باشد، می‌خواهد هنرمند باشد یا ورزشکار، فرقی نمی‌کند. حرف این افراد تاثیر زیادی روی جامعه دارد و باید کاملا حساب شده باشد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 1
    در حد نظر شخصي نه در حد الگو و سياستمدار
  • اسماعیل حامدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    9 23
    من معتقدم که هنرمندان کشور باید خفه خون سیاسی بگیرند و نظر ندن
    • ایلیا GB ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      14 4
      هنرمندان خفه خون بگیرند، شما اونوقت چکار میکنی؟ ولی به نظرم شما هم ساکت بشی خیلی بهتره... خبرانلاین تو نظر من توهینی نیست دوست داشتی درج کن
    • اسماعیل حامدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      7 7
      آقا ایلیا یا شاید هم ایلیا خانم، من نمی دونم شما چه گرایش سیاسی دارید ولی از هنرمندی که از رئیس جمهور فقط میخواد که توی سفرهای خارجه اش خلل نیفته و هیچ توجهی به مشکل معیشت، کار، مسکن و ... نداره چه انتظاری میشه داشت...هنرمندای غربی که با مخالفتشون با برکزیت و ترامپ تو دهنی بزرگی از ملت خوردند پس وقتی یه هنرمند بزرگ غربی اینچنین با مردمش بیگانه است چه توقعی از هنرمندنماهای کشورمون داریم ممنون از خبرانلاین که آزادانه اجازه چاپ میده
  • شمس تبریزی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 8
    یادتون باشه نظراتی را منتشر کردید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید