خسارات چشمگیر آفات برگخوار بلوط در جنگلهای لرستان

کارگروه گیاهپزشکی با موضوع طغیان آفات برگخوار بلوط با حضور اعضاء و همکاری اساتید دانشگاه لرستان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان- مهندس احمدرضا ساتیاروند معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی لرستان در این جلسه گفت : در سال جاری بروز آفات برگخوار بلوط در برخی مناطق استان ، متاسفانه خسارات چشمگیری به درختان بلوط وارد نموده است .
احمدرضا ساتیاروند افزود : پس از دریافت گزارش و بازدید کارشناسان اداره حفاظت و حمایت این اداره کل از مناطق مختلف استان ، مشخص شد که در برخی مناطق آفات دیگری مانند افزایش جمعیت ملخ با درصد کمتر خسارت وجود دارد.
وی در ادامه گفت : برای مبارزه با آفات برگخوار بلوط این اداره کل برنامه ریزی لازم را در مناطقی که آفات طغیان کرده به عمل آورده و با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه لرستان اقدامات لازم در دست پیگیری است.
معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه آفت برگخوار بلوط از جمله آفات مهم جنگل های بلوط کشور می باشد که بیشتر در جنگل های بلوط زاگرس خسارت وارد می کند افزود : جهت مبارزه با این آفات از روشهای مکانیکی و بیولوژیکی استفاده می گردد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =