فاز سوم مجموعه پل های شهدای حصارک و ادامه بلوار سربازان گمنام افتتاح می شود

در آستانه خاطره انگیزترین فتح تاریخ حماسه دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر، فاز سوم مجموعه پل های شهدای حصارک و ادامه بلوار سربازان گمنام به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاز اول این پروژه در اواخر سال 93 با اعتباری بالغ 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

برای احداث فاز اول پل شهدای حصارک هفت هزار متر مکعب بتن و 590 تن میلگرد مصرف شده است و این تقاطع دارای عرشه ای به طول 304 متر و عرض 14 متر و هفت دهانه است. این تقاطع دارای هشت پایه وهشت خط عبوری است و در مسیرغربی شرقی خیابان شهید بهشتی، راه دسترسی مناسبی برای اتصال منطقه پررفت وامد حصارک به کمالشهر فراهم کرده است.

فاز دوم تقاطع غیر همسطح حصارک نیز با حضور سخنگوی دولت، استاندار البرز، شهردار کرج، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر کلانشهر کرج در سال گذشته به بهره برداری رسید.

مساحت عرشه این پل حدود دو هزار و 600 مترمربع، عرض آن به طول 8 الی 18 متر و طول پروژه فاز دوم تقاطع غیر همسطح حصارک افزون بر 215 متر است؛ نوع عرشه فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهدای حصارک بتنی پیش تنیده بوده که حجم بتن استفاده شده در آن بیش از پنج هزار مترمکعب است که این پل 6 پایه دارد و 700 تن آرماتور نیز در آن به کار برده شده است.

آسفالت مصرفی برای احداث و بهره برداری از پروژه، یک هزار و 600 تن بوده و 16 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، 45 تن هندریل در آن صورت گرفته است. مشخصات فنی و جزئیات و اعتبار صرف شده برای فاز سوم مجموعه پل های شهدای حصارک و ادامه بلوار سربازان گمنام با نام " شهید ناصربخت" متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است این پروژه فردا، سوم خرداد ماه جاری، ساعات 10 صبح در محل فاز سوم مجموعه پلهای شهدای حصارک به بهره برداری و استفاده عموم خواهد رسید.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =