تصاویر تحویل اولین لامبورگینی سنتناریو در آمریکا/ صفر تا صد:۲.۵ ثانیه

لامبورگینی هایپرکار سنتناریو را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 به مناسبت جشن تولد صدسالگی بنیان‌گذار این شرکت آقای فروچیو لامبورگینی رونمایی کرد. از این هایپراسپرت تنها 40 دستگاه ساخته خواهد شد که 20 نمونهٔ آن‌ها کوپه و 20 نمونه کابریولت هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،چند وقت پیش اولین دستگاه از سنتناریو در منطقهٔ آسیا تحویل داده شد و حالا برای اولین بار این ماشین به ایالات‌متحده رسیده است. این سنتناریو به‌تازگی در کالیفرنیا به مالکش تحویل داده شده است.

اولین سنتناریوی تحویل داده‌شده در ایالات‌متحده دارای بدنهٔ فیبر کربنیِ خاصِ بسیار زیبا و تریم آبی‌رنگ است؛ بنابراین این اولین بار است که ما سنتناریو را بدون بدنهٔ فیبر کربنی معمولی و تریم زردرنگ می‌بینیم. این هیولای ایتالیایی در پشت سر کابین رانندۀ خود یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی را پنهان کرده است که 770 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سنتناریو با استفاده از این نیرو می‌تواند ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این پیشرانه در اصل نسخهٔ قوی‌تری از همان موتور اونتادور است. سنتناریو در کنار این قدرتِ بیشتر، وزنی برابر با تنها 1519 کیلوگرم دارد که نسبت قدرت به وزن آن‌را به 1.97 کیلوگرم بر هر اسب بخار رسانده است.

مدیر اجرایی لامبورگینی آقای «Alessandro Farmeschi» در رابطه با این ابر اتومبیل تولید محدود گفته است: «وقتی فروچیو لامبورگینی تحقق بخشیدن به رؤیای خود یعنی ساخت بهترین سوپرکار دنیا را آغاز نمود، می‌خواست از طریق تولید بالا، خریداران زیادی را به خود جذب کند اما درعین‌حال قصد داشت ماهیت منحصربه‌فرد محصولات تولید محدود خود را نیز حفظ کند».

این تنها سنتناریویی نخواهد بود که به ایالات‌متحده صادر خواهد شد چراکه اشخاص دیگری هم در این کشور این خودرو را سفارش داده‌اند. لامبورگینی گفته است که خریدارانِ دیگرِ سنتناریو در کل کشورهای دنیا خودروی خود را تا پایان امسال دریافت خواهند کرد که این یعنی می‌توانیم سنتناریوهای بیشتری را در آینده رؤیت کنیم.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زیبا A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    0 2
    صفرش چنده؟