امروز سوم خرداد 1396 است. سی و پنج سال قبل حدود ظهر بود که مردم ایران پس از حدود 60 روز عملیات مستمر و شنیدن اخبار پیروزی‌ها متعدد در عملیات‌های فتح‌المبین و طریق‌القدس خبر پیروزی بزرگ آزادی خرمشهر را با اشتیاق و شادی شنیدند و از خوشحالی به خیابان آمدند.درست مثل شادی چند روز قبل مردم، البته نه مثل آن، چون اتفاق و پیروزی خرمشهر بی‌نظیر است و حاصل انفاق و اتحاد و انسجام ملی و فداکاری و ایثار جوانان و مردم سرزمین ایران است و در تاریخ ملت بزرگ ایران ثبت و ماندگار شد اما اتفاق 29 اردیبهشت یک اتفاق مقطعی چهار ساله است که امکان دارد در سال 1400 مردم بیشتر از این هم رای بدهند.

نقطه جالب توجه و وجه اشتراک سوم خرداد با تمامی انتخابات در کشور این است که تعداد چندین صد هزار نفر از مردم ایران بصورت مستقیم و غیر مستقیم در عملیات های فتح المبین و طریق القدس با هدف بیرون راندن دشمن از سر زمین ایران شرکت داشتند .

و جالب تر در انتخابات میبینیم همان آدم ها با فرزندانشان در کنار دیگران که در این عملیات ها و یا در طول دفاع مقدس نبودند در صف واحد برای انتخاب شخص و یا اشخاص مورد نظرشان با صلح و امنیت و رضایت و خوشحالی پای صندوق های رای می ایستند و مردم سالاری اسلامی را به نمایش میگذارند.

صحنه های بسیار زیبا و پر معنایی است .

آدم هایی که عمرشان بین 50 سال و بالاتر است در جبهه ها روزها و ماه ها آموزش دیدند و ایستادند و سختی کشیدند و جان دادند ، اعضای بدن دادند ، عمری دادند و حماسه ها آفریدند تا ما به لطف و اذن خداوند متعال عزت پیداکنیم « و لله العزه ولرسوله و للمومنین » .
حالا امروز پس از گذشت سی و پنج سال در آرامش و مسرت در کنار همسر و فرزندان و بستگان و دوستان و همسایگان در پای صندوق آرا می ایستند و دوباره حماسه می آفرینند .

البته این حماسه 29 اردیبهشت 96 کجا و آن حماسه سوم خرداد 61 کجا ، اما هر دو برای عزت و سربلندی ایران اسلامی است و هر کدام در جای خود تعریف و معنی خودش را دارد.

مانده ام از سخنانی که آن آقایی که برادر یکی از فرماندهان نیروهای مسلح است و جو زده شد و در توهم انتخابات گفت مملکت رئیس جمهوری که قبلا نظامی بوده نمیخواهد .

آقای محترم ؟؟
آقایی که میگویی کشور رئیس جمهوری که قبلا نظامی بوده نمیخواهد ، بدان هرچه داری از عزت ملت است که تحت فرماندهی همین نظامی ها از جمله بنده و امثال بنده و این آقای قالیباف و اخوی شما و صیادشیرازی و رضایی و بابایی و اردستانی و آبشناسان و بروجردی و همت و ........ خیلی خیلی آدم های گمنام با شرف و غیرتمندی که بسیاری از ایشان با عزت و افتخار برای دفاع از کشور و استقرار حکومت الله شهید شدند و بسیاری از ایشان جانباز و آزاده هستند و چند ده برابر ایشان رزمندگان و مدافعان این کشور بودند .
اینجا اسم قالیباف آمد و من با آقای قالیباف کاری ندارم و با ایشان هم در مورد بعضی مواضع زاویه دارم .

اما متاسفانه در جایی که مورد خطاب آقای روحانی بود نتوانست پاسخ مناسب بدهد .

من بودم حتما پاسخی میدادم که آقای روحانی وظیفه سیاستمداران نگهداری کشور در تعادل است و وقتی سیاستمدار از این کار عاجز میشود به نظامی و انتظامی مراجعه مینماید و از او میخواهد که امنیت و آرامش و تعادل را ایجاد کند .

اقتضای لباس امنیت و آرامش و نظم و دفاع همان است که آقای قالیباف گفت و اقتضای سیاست هم جای خودش را دارد .

اگر از قالیباف نظم و امنیت و آرامش را خواستید بجز این عمل میکرد باید مواخذه میشد و این جوابی است که برای من و مطمئنا برای مردم قانع کننده است اما ایشان دو دفعه است که در پاسخگویی عاجز ماندند؟

کاری به این موضوعات حاشیه ای ندارم
روی سخنم با آقایی است که گفت نظامی بازنشسته نمیتواند رئیس جمهور خوبی باشد ؟
آقای محترم عزت تو که امروز با افتخار فارسی صحبت میکنی و به راحتی در خیابان ها حرکت میکنی و افاضات میفرمایی از همان ایثار و فداکاری و احساس مسئولیت همان نظامی هاست .
بدان که عزت امروز تو حاصل خون و فداکاری بیش از 230 هزار شهید و 550 هزار جانباز و 45 هزار آزاده و چند صد هزار مدافع کشور و سرزمین جمهوری اسلامی است .
پس لال شو نگو و نظامی بازنشسته تحصیلکرده در حدود قانون اساسی نمیتواند رئیس جمهور و دولت باشد .
مجددا میگویم ، من کاری به شخص آقای قالیباف ندارم . من کاری به بعضی از دخالت های غیر قانونی بعضی ها در لباس دفاع ندارم .

من نسبت به اشخاصی صحبت میکنم که لاستیک و خاک پوتین هایشان به تمام حرف های فریبانه بعضی از آقایان می ارزد .
من نسبت به اشخاصی صحبت میکنم که لاستیک و خاک پوتین هایشان به گوینده و منتشر کنندگان این موضوع می ارزد .که میگویند مملکت رئیس جمهور که قبلا نظامی بوده نمیخواهد ،بله مملکت نظامی قلدر و یا سوء استفاده چی از قدرت برای ریاست جمهوری نمیخواهد اما مملکت به نظامی که جانش را کف دستش گذاشت و میفهمد مردم و درد مردم و عزت و آبرو در کشور چیست نیاز دارد.

مملکت به همه که دارای سوابق خدمتگذاری و دینداری و صادقانه در خدمت مردم و انقلاب بودند فرقی نمیکند در چه لباسی بودند همه آنایی که به کرامت انسانی ایرانیان و به ایران اسلامی عزتمند و با فتحار فکر میکنند نیاز دارد.

همیشه افتخار کردم و امروز بیش از گذشته افتخار میکنم لباس دفاع بر تنم کردم و در روزی که کشور و مردم این مملکت و انقلاب مورد ظلم و تعدی قرار گرفتند در مقابل دشمنانم ایستاد و خدا را شاکرم که این نعمت بزرگ را بر من و سایر دوستانم ، چه آن هایی که شهید شدند و چه آنهایی جانباز و آزاده هستند و چه آنهایی مدافع بودند و هستند و بعضی از آن نیستند و همه مردم عزیزمان عطا فرمود.

این پیروزی بزرگ ، روز نماد مقاومت و پیروزی ملت بزرگ ایران بر همه مبارک باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    نظامیان وظیفه مهم و حساسی دارند ولی دلیل نمی شود که کسی ادعا کند "همه عزت و ..." از آنهاست. دلیل نمی شود که ادعای تصمیم گیری سیاسی و ... کنند. نظامی گری یک حرفه است مثل هر حرفه دیگری. افراد نظامی هم حقوقی دارند مثل همه افراد جامعه. اینکه نظامیان خود را طلبکار از جامعه بدانند غلط واضحی است و مدعیان نیازمند "خودسازی" بیشتر اند.
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    ما بااین گونه صحبت کردن وتحکوم کردن امثال شما مشکل داریم که اگر یک نفر حتی اشتباه ازنظر جنابعالی حرفی زد به او نگویم لال شو ادب هرکس به زدولت اوست حالا متوجه شدی چراگفته نظامی نمی خواهیم