لزوم تقویت روابط تجاری و بازرگانی کردستان ایران و عراق

رییس اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به وجود مرز و فرهنگ مشترک بین کردستان عراق و ایران گفت: پتاسنیل های تقویت روابط تجاری و بازرگانی مابین دو طرف مهیا است.

به گزارش خبرآنلاین، سیدکمال حسینی در همایش تجاری اتاق های بازرگانی سنندج و اربیل ضمن اشاره به اینکه تجارت و اقتصاد برای هر کشوری از اولویت های اصلی محسوب می شود، گفت: کشور ایران در خصوص بحث های اقتصادی و تجارت بین المللی خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه تجارت با اربیل یکی از مزیت های اصلی برای تجارت در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: متاسفانه روابط اقتصادی با کشور همسایه و اقلیم کردستان عراق تا به حال خوب انجام نشده است و باید در این خصوص تلاش کرد که همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اینکه تقویت روابط بازرگانی و تجاری استان کردستان و اقلیم کردستان باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تعاملات سیاسی توانسته است با کشورهای دیگر ارتباط خوبی برقرار کند ولی متاسفانه هنوز در بحث تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای همسایه ضعیف بوده است.

حسینی گفت: کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار نزدیک هستند و همین پتانسیل می تواند منجر به تقویت هرچه بیشتر روابط تجاری و بازرگانی شود که متاسفانه تاکنون از این پتانسیل به خوبی استفاده نشده است.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه با نشست های که با هیات تجاری اقلیم کردستان خواهیم داشت، روابط تجاری را بهبود میبخشیم، یادآور شد: اگر بتوانیم در این نشست های دو طرفه پتانسیل های تجاری و بازرگانی را بیان و بررسی کنیم گام موثری در تقویت ارتباط و گفتمان اقتصادی و بازرگانی برداشته ایم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =