ایسنا نوشت: دبیر و سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد گفت: در چارت قانونی وزارت کشور تعداد 3600 نفر باید در شهرداری فعالیت کنند، اما طبق گزارشات رسیده در حال حاضر 8000 نفر در شهرداری فعالیت می‌کنند.

محمدرضا حیدری امروز 31 خردادماه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهر برگزار شد، گفت: در چارت مصوب حوزه شهردار 250 شغل مورد تاكيد قرار گرفته شده است، اما در شرايط فعلي 450 نفر در این حوزه مشغول به فعاليت هستند.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی مشهد، افزود: جلوي ريخت‌وپاش‌هاي عظيم در شهرداري را خواهيم گرفت براي مثال چرا بايد موسسه‌اي برود و سالي 400 ميليون تومان در خصوص اجاره هزينه كند؟

از افتتاحیه‌های نمادین جلوگیری خواهیم کرد

منتخب پنجمین دوره از شورای شهر مشهد گفت: از افتتاحيه‌هاي نمادين و تبليغات سنگين جلوگيري خواهيم كرد و از رسانه‌ها خواهش مي‌كنم اگر ما نيز خطا كرديم تذكر بدهند، ما نسبت به حق‌الناس مسئول هستيم، در حال حاضر حوزه شهرسازي مشهد بر مبنايي پاسخ مي‌دهد كه به روز نيست؛ موضوع حمل نقل و ترافيك نیز يك چالش بسيار جدي است.

حیدری افزود: طرح‌هاي بلاتكليفي كه از گذشته باقي مانده‌اند نیز از جمله چالش‌هاست و بايد اين طرح‌ها تعيين تكليف شوند، در حوزه فرهنگي نيز كارشناساني در كارگروهي مشغول به كار شده‌اند تا مشكلات را به صورت دقيق بررسي كنند.

وی با بیان اینکه به نشاط و شادابي شهر توجه خواهيم كرد و دغدغه‌ها و نگراني‌هاي عالمان ديني و كارشناسان را در نظر مي‌گيريم، یادآور شد: معتقديم مي‌توان نشاط و شادابي هنجارمند را در جامعه گسترش داد.

حیدری در خصوص نحوه انتخاب شهردار مشهد، یادآور شد: در مجموع 30 نفر و هر عضو منتخب دو نفر را مشخص مي‌كنند که این انتخاب‌ها بر اساس سابقه فعاليت‌هاي بخش دولتي، خصوصي و موفقيت‌هايي كه داشته‌اند، است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌هاي عمران، شهرسازي، حمل و نقل، برنامه و بودجه و فرهنگي نظراتشان را دريافت مي‌كنيم سپس اين اطلاعات در اختيار منتخبين قرار مي‌گيرد و آن‌ها در زمان مقرر 10 نفر از 30 نفر را انتخاب مي‌كنند.

دبیر منتخبان شورای شهر مشهد با بیان اینکه براي 10 نفر متغيرهايي را تنظيم مي‌كنيم و در حوزه مديريت شهري از آن‌ها برنامه خواهيم خواست، ادامه داد: هر کدام از افراد در يك جلسه از برنامه خود دفاع مي‌كنند و در نهايت به سه نفر خواهيم رسيد که در روزهاي پاياني تصميم‌گيري نهايي را انجام خواهيم داد.

وی با بیان اینکه از ظرفيت تخصص‌هاي ديگر استفاده مي‌كنيم و در نهايت يك نفر را معرفي مي‌کنیم، عنوان کرد: 15 تيرماه به 10 نفر و سوم مرداد ماه به يك نفر مي‌رسيم.

حیدری یادآور شد: در خصوص بومي يا غير بومي بودن بحث مفصلي شده و اولويت اصلي با شهردار بومي است.

وی با بیان اینکه هويت جريان اصلاح‌طلبي را كنار نمي‌گذاريم، اما قطعا مديريت شهري را به يك فضاي سياسي تقليل نخواهيم داد، عنوان کرد: با حفظ گرايش‌ها بايد بتوانيم تلاش كنيم تا آينده‌اي بهتر براي شهر مشهد رقم بخورد.

سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد افزود: براي حفظ كرامت جامعه خبري و رسانه‌اي در كنار فعاليت اعضاي شوراي شهر كارگروه رسانه نيز شكل گرفته است که از اين كارگروه درخواست شده سازوكار مناسبي را براي حوزه اطلاع‌رساني شورا و شهرداري مشهد تنظيم كنند.

حیدری در خصوص رویکرد شورای پنجم با آستان قدس، گفت: رويكرد ما با آستان قدس تعاملي و بر اساس منافع مردم خواهد بود؛ در روزهای آتی جلساتی با تولیت آستان قدس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری کنونی درآمد آينده شهر را تهاتر كرده‌ و اين موضوعات مشكلات زيادي را به وجود آورده است، اظهار کرد: نبايد اجازه دهيم حاشيه شهر مشهد افزايش يابد و در اين زمينه بايد اقدامات لازم در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد افزود: تلاش مي‌كنيم در حوزه ايجاد اشتغال در حاشيه شهر نيز گام‌هاي بسيار مثبتي برداشته شود؛ اقدامات ما در حاشیه شهر خیرخواهانه نیست و در جهت توانمندی آنان فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: برخي گفتند انتخابات تاييد شود فرش قرمز پهن مي‌كنيم، فرش قرمز را نخواستيم لطفا از تصويب مصوبه‌هايي كه براي آينده شورا تعهد ايجاد مي‌كند، جلوگيري كنيد.

حیدری با بیان اینکه در بافت فرسوده حرم مطهر رضوي بايد دغدغه‌هاي مردم در نظر گرفته شود، ادامه داد: درخواست شده كه در اين خصوص تجديدنظر شود، مشاور جديد در اين زمينه منصوب شده و طرح را آماده كرده است.

دبیر و سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد افزود: در خصوص انتخابات هيات رئيسه نيز در هفته نخست مرداد ماه تصميم‌گيري خواهيم كرد.

حیدری عنوان کرد: شهر بر مبناي خرد جمعي اداره خواهد شد و تلاش مي‌كنيم آينده اي بهتر براي شهر رقم بخورد.

وی افزود: از مدیران می‌خواهیم در خصوص هبه‌ها و قراردادهايي كه بار مالي و حقوقي دارد، اجازه دهند شوراي پنجم تصميم‌گيري كند.

حیدری با اشاره به اینکه مديراني كه در اين فرآيند تصميم‌گيري نقش داشته‌اند بايد پاسخگو باشند، اضافه کرد: بدنه كارشناسي شهرداری را سرمايه اصلي سازمان مي‌دانيم و از شهردار منتخب خواهيم خواست از ظرفيت داخل شهرداري استفاده كند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =