۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵

در بخشنامه اخیر سازمان گمرک که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده و از 17 تیر اجرایی خواهد شد تسهیلاتی ارائه می شود که تا پیش از این بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان گمرک، پس از اجرایی شدن بخشنامه فوق در گمرکات، محموله اظهارنامه های صادراتی کنترل سطح یک (سبز) و دو(زرد) و یا اظهارنامه های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل که در سطح سه قرار گرفته اند نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند، موضوعی که زمان و هزینه زیادی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده بود، حالا با تسهیلات جدید مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می شوند.
در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش از این در گمرک مبدا انجام می شد و معطلی فراوانی برای کامیون ها ایجاد کرده بود، نیز حذف شده است. آنها می توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی، مستقیما به مرزهای خروجی حرکت کنند.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه جدید به صادرکنندگان مسیر سطح دو (زرد) این امکان را داده است که بررسی اظهارنامه و مدارک اسنادی تنها در گمرک مبدا انجام شود و در گمرک مقصد دیگر نیازی به بررسی نخواهد بود. این اقدام به صرفه جویی زمان برای صادرکنندگان کمک خواهد کرد.
برای حامل های سطح های یک (سبز) و دو (زرد) از این پس نیازی به الصاق پلمپ نیست و این فرآیند از این دو مسیر حذف شده است، آنها می توانند بدون پلمپ به سمت مرزهای خروجی بروند. کالای صادراتی در مرز مورد ارزیابی کارشناسان گمرک قرار می گیرد و در صورت لزوم پلمپ و از مرز خارج می شود، این روند معطلی کالای صادراتی را از مبدا تا مرز به حداقل می رساند.
دیگر نیازی نیست کالا یک بار در گمرک داخلی پلمپ شده و بار دیگر در مرز مورد بررسی قرار گیرد و پروانه صادرکننده در مرز خروجی صادر می شود.

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =