کاربران زیادی در مورد خرید خدمت سربازی فرزندان ایثارگران و طرح معافیت نوادگان شاهد در برنامه ششم سوال دارند اما هنوز نتیچه این مصوبه مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران بیشماری بعد از تصویب طرح خرید خدمت سربازی فرزندان ایثارگران و طرح معافیت نوادگان شاهد در برنامه ششم در مورد زمان اجرای آن سوال دارند.

در این باره هرچند ابتدا سردار موسی کمالی ، رییس اداره انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که تا اردیبهشت این موضوع تعیین تکلیف می شود اما پس از مدتی اعلام شد که تحقق این مصوبه نیاز به اذن رهبری دارد.
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس هم در گفت و گو با خبرانلاین اعلام کرد: ستاد کل نیروهای مسلح زیر نظر مقام معظم رهبری هستند ،بنابراین در صورت کسب اذن رهبری موضوع برای اجرایی شدن به سازمان نظام وظیفه اعلام می شود.
او با اشاره به اینکه قانون فعلی در مورد معافیت فرزندان ایثارگر از خدمت سربازی قابلیت اجرایی دارد گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به بهانه انجام کار کارشناسی، ابهام در قانون یا مسائل درون سازمانی نباید از اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگر خودداری کرد.


اقدام کارشناسی


اما چندی پیش سردار کمالی اعلام کرد که مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه، هنوز تعیین تکلیف نشده، چرا که نیازمند یک اقدام کارشناسی است.
این نظر او سبب واکنش نمایندکان مجلس شد چرا که رحیمی در واکنش به اظهارات او گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به بهانه انجام کار کارشناسی، ابهام در قانون یا مسائل درون سازمانی نباید از اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگر خودداری کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام کارهای کارشناسی پیش از تصویب قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: ماده مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی به کمک نمایندگان حقوقی و پارلمانی ستاد کل نیروهای مسلح مورد ارزیابی دقیق و کارشناسی قرار گرفته است.
وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نظر کارشناسی خود پیرامون این ماده را اعلام کرده است، در نهایت هم صرف نظر از این موارد قانونی مذکور، این ماده در صحن علنی مجلس به تصویب و مورد تایید شورای نگهبان واقع شده بنابراین لازم اجراست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجموعه مشمولینی که مشمول مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر می‌شوند، گسترده و وسیع نیستند اما همین تعداد محدود نباید از مزیت‌های قانونی محروم بمانند.

نامه نمایندگان درباره عدم اجرای قانون کسر خدمت فرزندان‌ ایثارگر


در این باره حسن نوروزی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت گفت: تمامی مصوبات از جمله کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر مورد ارزیابی کارشناسانه قرار گرفته، همچنین مورد تایید شورای نگهبان هم واقع شده است.
وی با بیان اینکه موافقت شورای نگهبان به جهت انجام کار کارشناسی و رفع ایرادات است، افزود: به نظر می‌رسد جانشین اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به انجام کارهای کارشناسی برای شیوه‌های عملیاتی کار اشاره داشته باشد.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر نیازمند بررسی مجدد نیست لذا ستاد کل نیروهای مسلح باید نسبت به اجرای آن اقدام کند به خصوص با توجه به امیدی که در جوانان پس از تصویب این قانون ایجاد شده، اجرا باید در اولویت قرار گیرد.
نوروزی با یادآوری ارایه نامه‌ای که به هیات رئیسه مجلس مبنی بر لزوم پیگیری و اجرای مفاد قانون برنامه ششم توسعه مربوط به جامعه ایثارگران داده شده، گفت: در این نامه ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت به مفاد مواد ۸۶، ۸۷، ۸۸ و ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه تاکید شد که از دولت تقاضای پیگیری و اجرای این مفاد شود.


 توضیح اینکه  در این زمینه اگر خبر جدیدی منتشر شود حتما اطلاع رسانی می شود و دیگر نیازی به کامنت گزاری در قسمت مشکلات مردم نیست

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد رضا A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
    32 5
    خواهشا ی‌کم به ما هم حق بدین اول بگین ما چفرقی با متولدین ۷۲ میکنیم اگه پدر اونا جنگ بوده پدر ما هم جنگ بوده چ فرقی میکنه یکی میبینی چند تا فرزند اولش دختر بوده بعد ۴ ماهه ک من منتظر این قانونم اول ک قرار بود اردیبهشت اجرایی شه بعد شد خرداد الانم ک تیریم ۱۰ ماه خدمتم گذشت با ۲۹ ماه سابقه جبهه پدر این وسط اونایی ک ضرر کردن متولدین ۷۳و۷۴و۷۵ هستن چون همشون یا خدمتن یا تمام کردن یا پست کردن تازه تو رو خدا زود تر اجراییش کنید تا بتونیم برگردیم پیش خانوادهامون تا و کمک حال پدرمون باشیم زمان جنگ تو توپ خونه بوده الان اعصاب نداره واقعا نیاز داره