بازگشایی بازارچه سیف خواست مشترک نمایندگان مجلس و دولت است

رئیس کارگروه مناطق آزاد و بازارچه های مرزی در سقز اظهار داشت: دولت و نمایندگان مجلس بر بازگشایی بازارچه " سیف" سقز اصرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین از سقز؛ مهناز زین العابدین با اشاره به جلسات اخیر کارگروه مناطق آزاد و بازارچه های مرزی هم که با حضور وزرای مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: بازارچه سیف سقز جزو بازارچه هایی است که دولت بر بازگشایی و ماندگاری آن اصرار دارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با نامه نگاری به سازمان توسعه تجارت ایران های، بر بازگشایی مرز سیف برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی اصرار دارند.

سپس فرماندار سقز هم با اشاره به جمعیت 240 هزار نفری و آمار زیاد بیکاری در این شهرستان، خواستار باز گشایی بازارچه سیف شد.

علی اکبر ورمقانی افزود: ساخت ساختمان 2 طبقه رفاهى _ خدماتی سیف تیرماه امسال با اعتبار اولیه 500 میلیون ریال با همکارى بخشدارى سرشیو، دفتر فنى استاندارى کردستان و هنگ مرزى در سیف، آغاز شد.

وی با بیان اینکه اوایل هفته جاری با اعضای شورای تامین، از 35 کیلومتر مرز مشترک شهرستان با کشور عراق بازدیدی انجام شد، ادامه داد: محل فعلی بازارچه سیف بسیار مناسب و نیاز به تغییر ندارد.

در ادامه هیوا فتحیان، نماینده تعاونی مرز نشینان شهرستان سقز گفت: دولت به جای توزیع کالا توسط این تعاونی ها توزیع عادلانه درآمد را با ورود کالاهای اساسی به داخل کشور انجام دهد.

وی گفت: هم اکنون گمرک با اخذ مالیات و عوارض گمرکی از این تعاونی ها نه تنها باعث درآمد زایی ما نمی شود، بلکه هزینه هایی را نیز بر ما تحمیل می کند که باعث ضرر رساندن به تعاونی مرزنشینان می شود.

فتحیان ادامه داد: مرز سیف سقز در ۷۵ کیلومتری شهر سقز در مسیر مریوان در نزدیک روستای بسطام بخش سرشیو قرار دارد که با فعال کردن این بازارچه خدمات شایانی در جهت ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

این بازارچه به دلایل مختلف از سوم اسفند ماه سال ۹۱ تعطیل شده است و کسانی که در آن کار می کردند، امروز به خیل بیکاران اضافه شده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =