ایسنا نوشت: امام جمعه یزد با بیان این که ساعت کاری بانوان در ادارات باید کمتر شود تا بتوانند بیشتر به خانواده خود رسیدگی کنند، گفت:‌ مسئولان استان باید دور شدن سه محور خانواده، ‌مدرسه و اجتماع، از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی دقیق و مستمری تدوین کنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های فرهنگی در راستای تقویت بنیاد خانواده‌ها، گفت: نتایج شورای فرهنگ عمومی در جامعه اجرایی و مشهود شوند.

وی با اشاره به این که حرکت سازندگی و به سعادت رساندن انسان‌ها وظیفه همه انسان‌ها از انبیای الهی گرفته تا افراد عادی است، افزود: هرچه زمان بگذرد و ما اقدامی انجام ندهیم، دشمن آرام نمی‌نشیند و به سرعت در راستای شبهه‌پراکنی و دور کردن جوانان از ارزش‌ها حرکت می‌کند.

امام جمعه یزد گفت: آسیب‌هایی که در ارتباط با ازدواج و طلاق بیان می‌شود ازجمله مسائل اخلاقی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و موارد مختلف مسائلی است که باید حتما روی آن کار کرده و برای رفع از جامعه برنامه داشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: دشمن الان از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند که خانواده‌های ایرانی را از ارزش‌های اسلامی که سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده می‌شود دور کند و به این وسیله، اهداف شوم خود را در جامعه پیاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که دشمنان شبهه‌ پراکنی را به صورت ویژه با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در جامعه ما دنبال می‌کنند، گفت: کانون خانواده و مدرسه دو موضوعی است که به صورت ویژه توسط دشمن هدف قرار گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده‌ای برای آن دارد.

وی ادامه داد: من معتقد هستم که روی سه محور خانواده، مدرسه و اجتماع برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و برای دور شدن این سه کانون از آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را به کار بندیم.

ناصری یزدی گفت: عدم تن دادن جوانان به ازدواج، تک فرزندی، دور بودن اعضای خانواده از یکدیگر، عدم وجود صمیمیت در خانواده و موارد مختلف دیگر از جمله مسائلی است که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ساعت‌های زیاد کاری بانوان یکی از عواملی است که سبب دور شدن اعضای خانواده از هم می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که والدین هر دو بخواهند بیشتر وقت خود را به کار اختصاص دهند، هیچ توان و وقتی برای تربیت فرزندان خود ندارند کم‌کم کودکان هم از ارزش‌های اسلامی دور می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در این زمینه‌ها حرف‌های زیادی زده شده و کتاب‌های زیادی هم به رشته تحریر درآمده ولی متاسفانه چنین مسائلی به مرحله عمل وارد نمی‌شود.

وی گفت: یکی از راهکارهایی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد این است که ساعت کاری بانوان را به چهار ساعت کاهش دهیم تا علاوه بر اینکه از ظرفیت دانش و تفکر وی در امور اجتماعی استفاده می‌شود، بتواند مدیریت خانه و خانواده را هم بر عهده بگیرد و این نقش را به خوبی اجرایی کند.

امام جمعه یزد در پایان گفت: خیلی از مسائلی که ما الان در جامعه انجام می‌دهیم بر اساس سبک زندگی غربی است و از طرفی بر مباحث اسلامی هم در صحبت‌هایمان تاکید می‌کنیم در حالی که نمی‌توان با سبک زندگی غربی به اهداف اسلامی دست پیدا کرد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =