محسن حکیم: حزب جدید با همه گروه‌های شیعی، سنی و کرد ارتباط خواهد داشت

محسن حکیم از تعامل گسترده حزب جدید حکمت ملی که تاسیس آن توسط سیدعمار حکیم و پس از جدایی او از مجلس اعلای اسلامی عراق، اعلام شد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین محسن حکیم در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه آیا حزب جدید تشکیل شده توسط سیدعمار حکیم به گروه شیعی سکولار عراق به رهبری ایاد علاوی نزدیک خواهد شد گفت:  همچنان که سید عمار حکیم در گذشته با گروههای دیگر ارتباط و تعامل داشت،  اکنون نیز در قالب این حزب جدید با همه گروهها از جمله گروههای شیعی، سنی و کرد ارتباط خواهد داشت.

مشاور ارشد سید عمار حکیم که چند روز پیش رسما از مجلس اعلای اسلامی عراق خارج شد گفت: فضای جدید عراق نیاز دارد تا گروههای مختلف بدون در نظر داشتن بحث قومیتی باهمدیگر کار کرده و تعامل داشته باشند تا بدور از دشمنی ها انتخاباتی سالم و پرشور شکل بگیرد.

محسن حکیم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حزب جدید تلاش خواهد کرد تا بحث جدایی کردستان و همه پرسی حل شود، گفت: سید عمار حکیم با کردها نیز از گذشته ارتباط خوبی داشته و اکنون نیز پیگیری های لازم را در این باره خواهد کرد. زمان موجود زمان مناسبی برای طرح این موضوع نیست و همه گروهها باید تلاش کنند پس از داعش خرابی های عراق را بسازند.

او در این نشست خبری تصمیم سید عمار حکیم برای جدایی از مجلس اعلای اسلامی عراق را ناشی از اختلافات درونی دانست و گفت: سیدعمار به خاطر برخی از اختلافات که نسبت به نحوه مدیریت مجلس اعلا وجود داشت تصمیم گرفتند از مجلس اعلا خارج شوند و این تصمیم تاریخی بود.  

محسن حکیم گفت:  ایشان تصمیم گرفتند که از مجلس اعلا خارج شوند و در این مجلس نمانند تا اختلافات نمود بیشتری پیدا نکند.

او تصریح کرد اختلافات در مجلس اعلا اختلافات فکری و عقیدتی نبود و اختلافات در شکل مدیریت  مجلس اعلا بود و ما در آینده همکاری گسترده ای  با مجلس اعلا و دیگر احزاب عراق خواهیم داشت .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =