طرح فاضلاب زنجان با 1100 میلیارد ریال اعتبار و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرا می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان حجم بارندگی در کشور یک سوم میانگین بارندگی جهانی است گفت : میزان مصرف آب در کشور از نرم جهانی بالاست است و عمده علت ایجاد این شرایط عدم نگاه به آب بعنوان یک کالای اقتصادی است که اکنون آب با میزان 40 درصد قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می گیرد و همین امر باعث هدر رفت آب در حوزه مصرف شرب و صنعت شده است.

به گزارش خبرآنلاین ، علیرضا جزءقاسمی گفت : هر چند تنها 6 درصد از میزان مصرف کشور به حوزه شرب و صنعت ارتباط دارد و 94 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است ، با استمرار وضعیت موجود جا پای کشورهایی که دچار بحران آب شده اند می گذاریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عبور از بحران آب نیازمند یک عزم ملی و همگانی است گفت : وضعیت در حوزه آب بسیار نگران کننده بوده و نیاز هست مصرف شهروندان مدیریت شود و نقش رسانه ها در فرهنگ سازی این موضوع در جامعه بسیار حائز اهمیت و چشمگیر است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه های آب و فاضلاب استان حفظ کیفیت آب است افزود : کیفیت آب خط قرمز ما بوده و در تلاش مستمر هستیم تا مردم با خیال راحت آب شرب سالم و بهداشتی را مصرف کنند و تا کنون در تابستانی که در میانه آن قرار داریم هیچ مشکلی از بابت تامین آب شرب در شهر های استان زنجان وجود نداشته است.
جزء قاسمی همچنین اعلام کرد : میزان پوشش شبکه فاضلاب در شهرهای استان زنجان 12 درصد از میانگین کشوری پائین بوده و این شرایط محصول عقب ماندگی هایی است که از گذشته باقی مانده ولی در عین حال در تلاش هستیم این عقب ماندگی ها جبران شود.
وی با اشاره به تدوین یک برنامه 7 ساله در حوزه صنعت فاضلاب استان زنجان افزود: قرار است طی 7 سال ظرفیت تاسیسات فاضلاب را در استان به بیش از 75 درصد افزایش دهیم.
مدیر عامل آبفای استان زنجان شهر های دارای شبکه فاضلاب در این استان را شهرهای : زنجان،ابهر و ماهنشان اعلام کرده و گفت: اجرای پروژه فاضلاب در شهر های خرمدره ، دندی و زرین آباد نیز در دست اجراست.
جزء قاسمی با اشاره به کمبود منابع و اعتبارات ملی گفت : خوشبختانه موفق شدیم برای پوشش کمبودهای مالی از توان بخش خصوصی استفاده و در وضعیت برد برد قرارداد های خوبی را با بخش خصوصی توانمند در صنعت آب و فاضلاب به امضا برسانیم.
علیرضا جزء قاسمی همچنین از ارتقاء مدول اول و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان نیز خبر داد که با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده و بیش از هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه خواهد شد.
وی اعلام کرد : با اجرای این پروژه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب زنجان از 125 هزار نفر کنونی به ظرفیت اسمی 410 هزار نفر خواهد رسید که می تواند در بهبود شرایط پوشش شبکه فاضلاب در استان نقش بسزایی داشته باشد.
بنا به گفته جزء قاسمی اگر قرار بود به ردیف های اعتباری شرکت اکتفا می شد تا 50 سال آینده نیز امکان اجرایی شدن این پروژه ها وجود نداشت اما با جلب مشارکت بخش خصوصی توانسته شد از سد مشکلات اعتباری عبور و به اجرایی شدن پروژه های کلان دست یافت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =