«خبرجنوب» نوشت: کارشناس آزمایشگاه حشره شناسایی شیراز گفت: هر گرم زهر عقرب بین چهار تا هشت میلیارد تومان به تناسب غلظت آن خریده میشود.

دباغ منش کارشناس آزمایشگاه حشره شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دوره آموزشی شناسایی و صید عقرب در شیراز گفت: زهر عقرب برای ساخت پادزهر و درمان بیماریهایی مانند دیابت، سرطان و رماتیسم کاربرد دارد. وی افزود: در ایران ۶۰ گونه عقرب وجود دارد که زهر ۴ نوع آن بسیار ارزشمند است و ما در این دوره به ۵۰ کارآموز از سراسر کشور چگونگی شناسایی، صید، پرورش و زهر گیری از عقرب را به صورت عملی یاد میدهیم. دباغ منش با بیان این که زهر عقرب گران ترین مایع دنیاست افزود: هر گرم زهر عقرب بین چهار تا هشت میلیارد تومان به تناسب غلظت آن خریده میشود.
وی بیان کرد: زهر عقرب برای ساخت پادزهر و دارویی برای درمان دیابت، سرطان و رماتیسم استفاده میشود. کارشناس آزمایشگاه حشره شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: به افرادی که در این دوره نمره لازم را کسب کنند مجوز پرورش عقرب اعطا می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    سلام دوست عزیز ، چطوری میتوم دوره پرورش عقرب رو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کنم ، هنوز هم دانشجو برای این دوره ها میپذیرن؟
  • محمد A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    سلام.شما خریدار سم عقرب هستید ؟