جهانبخش محبی‌نیا خطاب به نمایندگانی که می‌گویند «سه یا چهار وزیر را بیاندازیم تا حرمت مجلس حفظ شود»، گفت: اگر رئیس‌جمهور 18 وزیر در سطح شهید چمران، معرفی کرد باید همه را رد کنیم؟ یا خدایی نکرده، اگر 18نفر در حد «شاه بابا» معرفی کرد باید به همه رای دهیم؟

به گزارش خبرآنلاين، ادامه بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي كابينه دوازدهم، با صحبت‌هاي نمايندگان موافق‌ و مخالف‌ عباس آخوندي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي، ادامه يافت.

جهانبخش محبي نيا نماينده مردم مياندوآب و شاهين‌دژ در موافقت با عباس آخوندي گفت: خيلي از ما در مجلس و دولت دنبال توسعه نيستيم، بلكه توسعه طلبيم و اگر فرصتي مهيا شود مي گوييم همه بودجه را به حوزه انتخابيه ما بدهيد!

او در بخشي از نطقش زنگنه و محمد شريعتمداري را خطاب قرار داد و گفت: «من به آقاي زنگنه گفتم آن تجربياتي كه در اين سال ها به دست آورديد،‌ با خودت بعد 40 سال نبر!‌ آقاي شريعتمداري صنعت ما مرده است تو بيا خودت را فدا كن و صنعت را احيا كن.» اين بخش از صحبت‌هاي محبي‌نيا با فرياد «دو-دو» برخي نمايندگان به نشانه مخالفت همراه شد.

البته واكنش منفي نمايندگان به بخش ديگري از صحبت‌هاي محبي‌نيا هم معطوف شد. زماني كه محبي نيا گفت: «ما تصميماتمان در حد احساس متوقف است و برخي شيپورها به خاطر خدا نواخته نمي شود،‌ چرا مي گويند سه يا 4 وزير را بياندازيم تا حرمت مجلس حفظ شود؟» در اين هنگام هم برخي از نمايندگان «دو- دو» را فرياد زدند.

اما گويا محبي‌نيا قصد نداشت از «دو-دو» نمايندگان، تأثير بگيرد و با حاشيه‌هاي كمتري صحبت‌هايش را ادامه دهد، چه آنكه او در بخش پاياني صحبت‌هايش هم با صراحت خطاب به نمايندگان گفت: مي‌گويم اگر رئيس جمهور  18 نفر در سطح شهيد چمران معرفي كردند بايد همه را رد كنيم؟ يا خدايي نكرده 18 نفر در حد «شاه بابا» معرفي كردند بايد به همه راي بدهيم؟

در ادامه جلسه امروز، احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در اخطاري خطاب به رئيس مجلس اعلام كرد: طبق قانون وزرا باید اموال خود را اعلام کنند، اما در مورد وزرای پیشنهادی این اتفاق نیفتاده است. ما گاهی می شنویم یک وزیر 700 میلیارد دارایی دارد و معلوم نیست آن را از کجا و طی چه زمانی به دست آورده است.

او ادامه داد: وقتی ما این اطلاعات را درباره وزرای پیشنهادی نداریم، چطور می خواهیم به آنها رای بدهیم؟ خواهشمندم که این اطلاعات را به طور شفاف در اختیار نمایندگان قرار دهید.

علی لاریجانی رئيس مجلس هم در پاسخ به این اخطار، توضيح داد: طبق قانون اساسی دارایی رهبر،‌ رئیس جمهور، معاونان، وزیران، همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت توسط قوه قضائیه بررسی می شود. آقایانی هم که قبلا بودند فهرست اموال را به قوه قضائیه دادند. در مورد وزراي پيشنهادي جدید، می توانید سوال کنید.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =