ایسنا نوشت: دونالد ترامپ بار دیگر به دلیل "انعکاس بد" اظهارات محکوم آمیزش در مورد اعتراضات شارلوتزویل، رسانه‌ها را مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در راهپیمایی سیاسی‌اش در فونیکس در ایالت آریزونا در جمع هوادارانش خواستار اتحاد مردم آمریکا شد.

وی گفت: هر چه هم که در اعتراضات شارلوتزویل در قلب آمریکا اتفاق افتاده باشد، امشب همه مردم  در محکوم کردن قاتلانی که مرتکب به نفرت و خشونت شده اند، متحد هستند.

وی در ادامه اظهاراتش بار دیگر رسانه‌ها را مورد خطاب قرار داد و مدعی شد، رسانه‌ها اظهارات وی را "بد" جلوه دادند.

دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان میانه‌رو اظهارات ترامپ مبنی بر مورد سرزنش قرار دادن هر دو طرف در خشونت‌های شارلوتزویل محکوم کردند. با این حال ترامپ در این تظاهرات بر اتحاد تاکید کرد.

همچنین خارج از مرکز فونیکس جمعیت‌های کوچکی نیز در مخالفت با ترامپ تجمع کردند.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به "جو آرپایو" کلانتر پیشین و بدنام یکی از ایالت‌های آمریکا که محکوم به زندان است، از جمعیت حاضر پرسید شما درباره وی چه فکری می‌کنید؟ آیا به دلیل انجام وظایف شغلش محکوم شده است؟ من فکر می‌کنم وی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

کلانتر سابق شهر ماریکویا در حال حاضر از سوی دادگاه فدرال به دلیل سرپیچی از حکم دادگاه مبنی بر توقف بازداشت مهاجران به زندان محکوم شده است اما ترامپ به دنبال عفو وی است.

یکی از نکات قابل توجه در این راهپیمایی این بود که دو سناتور جمهوری‌خواه آریزونا در همراهی ترامپ حضور نداشتند.

چند روز پیش سناتور جف فلیک، جمهوری خواه در پیامی در توئیتر مورد انتقاد ترامپ قرار گرفت.

همچنین جان مک‌کین سناتور دیگر ایالت آریزونا نیز به دلیل گذراندن دوره درمان سرطان خود در این راهپیمایی‌حضور نداشت. هم چنین ترامپ به دلیل رای علیه طرح خدمات درمانی منتقد جان مک‌کین است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    رسانه‌ها اظهارات وی را "بد" جلوه دادند. اطرافیاش چرا دارن استعفا میدن، اونام دچار سوءتفاوت فرهنگی شدن لابد.