شب مهاتما گاندی، پیام اور صلح با همکاری سفارت هند در تهران و مجله بخارا امروزر دهم مهر ماه در تالار امیرالمومنین مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران. کاشانک . نرسیده به اجودانیه پلاک210 برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین شب مهاتماگاندی ،پیام اور صلح که در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه دهم مهر ماه 1396(دوم اکتبر) برگزار می شود.

سخنرانان این مراسم سفیر هند در ایران سائوراب کومار ، دکتر داریوش شایگان و دکتر سید مصطفی محقق داماد از دیگر سخنرانان شب مهاتما گاندی هستند. در این مراسم همچنین فیلم مستندی از زندگی گاندی به نمایش در می اید. و نمایشگاهی از کتاب های مهاتماگاندی و جنبش استقلال هند در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

مهاتما گاندی در دوم اکتبر 1868 به دنیا آمد، یعنی قریب 150 سال پیش. اما هنوز زندگی گاندی تخیل مردم را در گوشه و کنار این گیتی برمی‎انگیزد. شاید میراثش رو به افول می‎نهاد اگر صرفاً بر پایه عقاید و اندیشه هایش بنا شده بود. اما آنچه گاندی را متمایز ساخت آن بود که او همواره بر نظریاتش جامۀ عمل می‎پوشاند و امروز که بار دیگر جهان بار دستخوش انواع خشونت‎ها شده است، نیاز به این اندیشه‎ها را بیش از همیشه احساس می‎کنیم. نیاز به این تفکر را که به ما می‎گوید:« محبت نیرومندترین قدرتی است که جهان در اختیار خود دارد و در عین حال ساده‎ترین نیروبی است که بتوان تصور کرد.»
از همین رو یک بار دیگر فرصت را مغتنم می‎شماریم و در زادروز مهاتما گاندی ساعاتی را به بررسی اندیشه هایش بگذارانیم.

شب مهاتما گاندی ، پیام اور صلح با همکاری سفارت هند در تهران و مجله بخارا در ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه دهم مهر 1396 در تالار امیر المومنین مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران. کاشانک . نرسیده به اجودانیه پلاک210 برگزار می شود. (ورودبرای علاقمندان ازاد است).

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =