عضو هیئت علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه تولید محصولات دانش بنیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: بایدتوجه داشت که در بازار فرش ایران فوق اشباع است و دیگر مردم خریدار محصولات موجود نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر خدامی در ایده تاب دانشگاه جامع علمی کاربردی فرش و نساجی ایران با اشاره به اینکه امروز تولیدات بر مبنای علم و فناوری دجای تولیدات به روش‌های سنتی را گرفته است، اظهار داشت: ما دیگر نمی‌توانیم با داشتن تولیداتی با روش‌های سنتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تولید بر پایه دعلم می‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد، تصریح کرد: منسوجات سنتی ایران توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارد و باید در روند تولیدات داخل بازنگری جدی صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته اصفهان در صنعت نساجی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و می‌تواند گفت این شهر پایتخت نساجی کشور به شمار می‌رفت، تصریح کرد: این در حالی است که امروز صنعت نساجی اصفهان برای دیگر شهرها فعالیت می‌کند و در این استان خروجی‌ای برای عرضه به بازار نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت نساجی بین هشت تا 11 میلیارد دلار سرمایه در گردش دارد، ابراز داشت: باید باور داشته باشیم که امروز در بازار پوشاک ورزشی کشور پول‌های زیادی جابجا می‌شود و ضروری است که با ورود متخصصان، تولید کنندگان داخلی این بازار را در دست بگیرند.

خدامی با بیان اینکه برای تولید مناسب و تحقیق و توسعه باید تیم شکل بگیرد، افزود: باید توجه داشته باشیم که در کشور شعارهای زیادی را می‌دهیم اما در عمل اقدامی انجام نمی‌دهیم و این در حالی است که در چین و ترکیه برای بازار مصرف ایران تا سه سال آینده نیز برنامه ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت باید به دنبال محصولات دانش بنیان باشیم، اضافه کرد: شکل‌گیری واحدهای آرندی امری اجتناب ناپذیر است و باید نیروهای محقق در این واحدها فعالیت کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ما تاکنون نتوانسته‌ایم پروژه‌هایی را با پشتوانه علم تعریف کنیم تا پاسخگوی نیاز جامعه باشد، افزود: دانشجویان باید در این زمینه ورود کنند و یک دوره تجربه کسب کنند و از تکرار تجربه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات دانش بنیان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اضافه کرد: بایدتوجه داشت که در بازار فرش ایران فوق اشباع است و دیگر مردم خریدار محصولات موجود نیستند.

خدامی با بیان اینکه برخی از صنعتگران عرصه فرش برای بازه زمانی با کاهش کیفیت تولیدات و در نهایت کاهش قیمت سعی در ایجاد بازار داشتند، اضافه کرد: پس از مدتی وقتی که مردم متوجه کیفیت پایین فرش شدند از خرید انصراف داده و دوباره بازار به حالت رکود بازگشت.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفته تنها با استفاده از استفاده از روش‌های نوین در بازار رقابت می‌کنند، تصریح کرد: از این رو پیشنهاد می‌شود در کشور با تولید فرش با کیفیت جدید و به ویژه با استفاده از تولیدات نانو رونق را دراین بازار ایجاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور فرش ضد میکرو تولید شده و مجوزهای لازم را نیز دریافت کرده است، افزود: اعتماد سرمایه‌گذاران به این تولیدات نیز باید مورد توجه باشد چرا که ورود سرمایه‌گذاران می‌تواند موجب تحرک صنعت فرش باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =