کاربران نظر دادند/ کیفیت محصول فدای کمیت می‌شود

کاربران خبرآنلاین معتقدند که برای حمایت از تولید،حتما لازم است که مزیت نسبی تولید در ایران شناسایی شوند

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به سئوالی که روز گذشته مطرح کردیم، معتقدند که کیفیت پایین کالاهای ایرانی عاملی است که موجب شده مصرف کننده ها تمایلی به خرید کالای ایرانی نداشته باشند.

 یکی از کاربران در پاسخ به این سئوال که بایدها و نبایدها در استفاده از کالای ایرانی چیست؟ نوشت:« به عنوان مصرف كننده خريد كالاي ايراني مهم نيست ، خريد كالاي با كيفيت و مقرون به صرفه مهم هست، وانگهي الان هيچ جاي دنيا هيچ كشوري همه چيز رو توليد نمي كنه ، بايد مزيت نسبي كشورمون در توليد رو تشخيص بديم و روي توليد اون كالاها يا خدمات سرمايه گذاري كنيم ، اين كه منابع آب كشور رو صرف توليد سيب بكنيم بعدش هم سيبها رو بريزيم دور اسمش توليد نيست. »

 بسیاری از کاربران اما سیاست های تولید در ایران را نشانه رفته و انتقاداتی جدی را به تولید کننده ایرانی وارد دانسته اند.

 کاربری به نام آیهان تاکید نوشته است:« تولیدکننده وطنی هر شگرد و خلاقیت منفی را که بلد بود سر مصرف کننده خلع سلاح شده و بی‌دفاع ایرانی آورد: روغن پالم در لبنیات و بستنی کرد، آب معدنی تقلبی زد، در تولید خودرو برای سود بیشتر از قطعات ارزان و بی‌کیفیت و غیر استاندارد استفاده کرد، برای سال‌ها آبلیموی صنعتی و بدون استفاده از میوه لیمو به خورد مردم داد، نوشابه‌های بی‌کیفیت به بازار داد، ماشین را بی‌کیفیت کرد، بلانکت در قند مخلوط کرد، زیتون سبز را رنگ کرد و به جای زیتون سیاه به مردم قالب کرد، به جای رب گوجه مخلوط رنگ و کدو در قوطی‌ها بسته بندی کرد، پودر و عصاره میوه‌ها را با آب مخلوط کرد و..... من به شخصه تا جایی که امکان دارد تولید داخل بی کیفیت نمی‌خرم. »

یکی دیگر از کاربران نیز بدون درج نام اعلام کرده است: «من تجربه خودم رو میگم.به اسم حمایت از تولید داخل رفتن یک سری از تجهیزات آزمایشگاه داخلی رو از نمایشگاه توانمندسازی های داخلی خریدند و الان که دانشجو میخواد باهاش کار کنه متاسفانه کار ساده رو هم با خطای بسیار زیاد انجام میده. این هدر دادن سرمایه و وقت نیست؟ اگه ادعا وجود داره که می توانیم درست بتوانید ادعای شما در همه چیز اینه که میخواهید چرخ را از اول اختراع کنید صرفا به این خاطر که ادعا کنید شما هم هستید و این چیزی جز ضرر عاید مملکت نمی‌کند مثل همون پروژه هواپیما که با شکست مواجه شد.»

یکی دیگر از کاربران نیز معتقد است:« تولید کننده ایرانی برود کالایش را در آمریکا و آفریقا و اروپا بفروشد اگر راست می گوید . دولت هم حمایت کند .»

کاربری دیگری نیز از تجربه شخصی خود را این چنین توصیف کرده است:« من در خارج اقامت دارم پارسال آمدم ایران چیزی که کپی خارجی بود خریدم به خدا فقط با یک بار استفاده از هم جدا شد یعنی فقط مشتری رو برای یک بار می خواهند. تا کیفیت و غرور ملی نباشه که نیست هیچی درست نمیشه. »

سینا نیز نوشته است:« اولا باید کیفیت کالاهای ایرانی بالا برود و قیمتشان رقابتی تر شود تا مردم برای خرید کالا تهییج شوند.دوم ، من استفاده از مواد اولیه با کیفیت تاثیر زیادی در بهبود توجه مردم به خرید کالاهای داخلی منجر می شود سوم اینکه باید تولید کنندگان خود را از مردم بدانند و طوری تولید کنند که انگار قرار است خودشان از آن مصرف کنند چهارم اینکه باید برای رقابتی تر شدن اجازه حضور رقیبان نیز داده شود به خصوص امکان ورود کالاهای خارجی البته طوری که بتواند منجر به رشد کالاهای داخلی شود در ضمن بجای سود بیشتر واسط ، سود فروش کالاها به تولید کننده و در نهایت به مردم برسد و اینکه برخی صنایع به خصوص خودروسازی باید به کل تغییر یابند.»

 

 

35223

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    کاش میتونستیم 2 تا محصول ایرانی پیدا کنیم بعد مقایسه کنیم و ثابت کنیم از نمونه خارجی بهتر هستند با شعار مشکل حل نمیشه مثلاً یک شرکت سازنده ظروف چینی هست که در ایران واقعاُ از نمونه های خوب خارجی بهتر هست در قیاس هست که ارزش سنجیده میشه مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید