ایرنا نوشت: ویتنام در که در روزهای پیش از آغاز 25 امین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - پاسیفیک با سیل و طوفان ویرانگر دست و پنجه نرم کرد،از ابتدای هفته جاری میزبان نشستی است که در آن بیش از 10 هزار نفر مدعو در قالب هیات های سیاسی -تجاری بوده و از روز گذشته تاکنون نیز شاهد حضور تدریجی رهبران ارشد 21 کشور عضو این سازمان است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ویتنام در هفته جاری علاوه بر تصمیمات مهم اقتصادی که می تواند چرخ توسعه اقتصادی این کشور را بیش از پیش سرعت بخشد، از منافع حضور این هیاتها در راستای این هدف بهره مند شده است. 

آنگونه که برخی از رسانه های این کشور نوشته اند، شهر 'هانوی' پایتخت ویتنام و همچنین 'دا نانگ' به عنوان میزبان این نشست مملو از افراد و شخصیت ها جهانی است که برای حضور در این نشست به ویتنام سفر کرده اند.
دانانگ یک شهر بندری بزرگ در سواحل جنوب مرکزی ویتنام با جمعیت حدود 900 هزار نفری است که در دهانهٔ رود 'هان' و در ساحل دریای جنوبی چین قرار دارد.
این شهر در فاصله 759 کیلومتری جنوب شهر هانوی، پایتخت ویتنام، و 960 کیلومتری شهر 'هو شی مینه' واقع شده است.
مقامات ویتنامی به منظور تامین امنیت این هیات ها که عمدتا نیز تجاری و اقتصادی هستند بیش از یکهزار نیروی پلیس را از وزارت امنیت عمومی و همچنین مردم محلی به کار گرفته است.
این وزارت با بکارگیری چهار کمیته به منظور امنیت و تامین سلامت افراد تلاش کرده است تا نسبت به برگزاری جلسات اَپِک اطمینان حاصل نماید.
پلیس ویتنام در شهر 'هانوی' پایتخت این کشور با فراخواندن دو عضو یک گروه آنلاین حامی دموکراسی خواستار پاسخگویی در ارتباط با فعالیت های آنها شد.
آنگونه که در رادیو آزاد آسیا آمده است، این دو فرد با در درخواست پلیس بیان کرده اند که قصد تخطی از قوانین این کشور را ندارند.
این فعالان دموکراسی بیان کرده اند که آنها هرگز قصد ندارند که در خصوص 'براندازی دولت مردمی' این کشور اقدامی انجام دهند، اتهامی که اغلب بر اساس ماده 79 حقوق جزا در ویتام به منظور ساکت کردن مخالفان سیاسی از آن استفاده می شود.
بخش گردشگری ویتنام با نگاهی خردمندانه تنها به کسب سود اقتصادی ناشی از حضور یک هفتگی این هیات 10 هزار نفری بسنده نکرده و با پذیرش رایگان شرکت کنندگان این نشست در مراکز گردشگری شهر 'دا نانگ' تلاش کرده است تا با ارائه تصویری دقیق از جاذبه های توریستی، مسیر ورود گردشگران را به این کشور در آینده هموار سازد.
دمای هوای این شهر حدود 26 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت آن نیز حدود 81 درصد گزارش شده که از ماه اکتبر تا دسامبر این میزان تا 84 درصد نیز بوده است ، موضوعی که سبب شده بسیاری از هیات های حاضر در این دا نانگ را تحت تاثیر قرار دهد.
این شهر که اکنون توانسته میزبانی یکی از مهمترین نشست های اقتصادی جهان را بر عهده بگیرد و در رسانه های جهان معرفی شود، سالانه شاهد حدود دو هزار و 505 میلی متر باران است و صرفا در طول یکسال صرفا حدود دو هزار و 156 ساعت معادل یک فصل کامل نور خورشید را تجربه می کند و بقیه ایام سال ابری و بارانی است.
'دا نانگ' در سالهای گذشته به طور مکرر هدف طوفانی های مخرب قرار گرفته که علاوه بر کشته شدن دهها نفر ،دستکم حدود 225 میلیون دلار آسیب اقتصادی به این شهر وارد شده است.
آنگونه که در برخی از گزارش ها آمده است، هتل های کوچک و بزرگ 'هانوی' پایتخت ویتنام و 'دا نانگ' به عنوان میزبان اَپِک هم اکنون مملو از مهمانان خارجی است که حضور آنها فضای این شهرها را متحول کرده است.
به طور قطع نگاه اقتصادی ویتنام به اَپِک به عنوان سازمانی که تاکنون نیز نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور ایفا کرده، محدود به صنعت خاصی نیست و دولمتردان ویتنامی به خوبی این نکته را درک کرده اند که توسعه همه جانبه ویتنام نیازمند سودآور کردن بخش های مختلف این کشور از جمله صنعت، تولیدات کارخانه ای، گردشگری، شیلات، کشاورزی، آموزش، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =