اراده دولت، استاندار البرز را راهی پروژه همت کرد

معاون رئیس جمهور در سفر اخیر خود به البرز از اراده دولت برای پشتیبانی از طرح های بزرگ و راهبردی خبر داده بود، موضوعی که موجب شد تا استاندار البرز کمتر از دو ماه، مجدد بازدیدی میدانی از این پروژه ملی داشته باشد و آخرین اقدامات انجام شده را در دو فنی و اجرایی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، پانزدهم مهرماه سالجاری بود که محمدباقرنوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور به البرز سفر کرد تا موانع تکمیل پروژه همت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.
مشکلات نقدینگی و وجود مالکان اراضی کلاک تا پیش از این به عنوان مهمترین عوامل تاخیر در تکمیل این طرح ملی عنوان شده بود.
نوبخت در آخرین بازدید از پروژه همت گفته بود، مقوله مهم در تکمیل این پروژه بخش فنی و اجرایی است و باید باهم‌ هماهنگ باشند.
وی تاکید کرده بود: استاندار البرز به‌عنوان نماینده عالی دولت در این موضوع ورود کند و همچنین در این سفر از اختصاص کل بودجه پروژه اتوبان همت تا پایان سالجاری خبر داده و گفته بود: 345 هزار میلیارد ریال نیز اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص پیدا خواهد کرد.
به جهت اهمیت این طرح ملی دکتر محمدعلی نجفی استاندار البرز صبح امروز پنجشنبه راهی بازدید از پروژه همت شد تا موانع موجود را در دو بخش فنی و اجرایی مورد بررسی قرار دهد.
پیش از سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان البرز بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص یافت که ۶۰ میلیارد تومان در وجه پیمانکار کارسازی شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور هم در آخرین سفر به استان با تأکید بر اینکه البرز از اهمیت و جایگاه بالایی در سطح کشور برخوردار است، گفته بود: برخی از مشکلات البرز به سبب چهارراه بودن و هم‌جواری با تهران است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی بابیان اینکه باید بار ترافیکی البرز را کاهش دهیم که این مهم با به اتمام رسیدن اتوبان همت میسر می‌شود.
وی همچنین گفته بود: با اجرای اتوبان همت به کرج که در سفر هیئت دولت به البرز حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع این پروژه در نظر گرفته‌شده، می‌توان معضل اصلی ترافیک را کاهش داد.
طبق اظهارات پیمانکار، این پروژه با رفع مشکل نقدینگی، تملک و معارضین مواجه است. پیش تر اعلام شده بود برای رفع معارضین و تملک منطقه کلاک و شهرک المهدی علاوه بر۳۰ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن در قالب اوراق مشارکت تامین شده است.
آزاد راه همت به طول 14/5 کیلومتر در سه قطعه تفکیکی طراحی شده است. این پروژه در سال 1389 مطابق با نیاز و ضرورت سنجی صورت گرفته و با هدف کاهش بار ترافیک محورهای موجود مصوب می شود و به موازات آن طرح اتصال ادامه اتوبان درون شهری همت در تهران به سمت غرب و در ادامه جاده چالوس به طول 14 کیلومتر در سه قطعه به تصویب می رسد.طرح آزادراه همت- کرج از انتهای حوزه منطقه 22 شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل خواهد شد و بخش اعظمی از ترافیک استان البرز را روان سازی خواهد کرد.
ادامه آزادراه همت در استان البرز به نام شهدای البرز نام‌گذاری شده است.
در این مسیر دو تونل به طول ۵۰۰ متر وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد حفاری تونل در بخش فوقانی اجرایی شده است.
بهره‌برداری این پروژه مهم در کاهش ترافیک خودروهای عبوری از کرج به سمت استان‌های شمالی نقش مؤثری دارد و در آینده با تکمیل کمربند شمالی کرج ترافیک شرق به غرب می‌توان بخشی از بار ترافیکی را کاهش داد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =