البرز رتبه اول کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را کسب کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان البرز ظرف ۴ ماه اخیر از رتبه بیست و هفتم در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به رتبه اول کشور دست یافت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که صبح شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت با بیان اینکه علی رغم تمامی محدودیت ها، صنعت کشور بخصوص در دولت تدبیر و امید روند رو به رشد خود را طی کرده افزود: از صدور جوازهای تاسیس برآورد می شود که میل به سرمایه گذاری روند رو به رشد داشته و امسال ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را داشته ایم.
وی با بیان اینکه۵۰ درصد از واحدهای تولیدی کشور با بالای ۵۰ درصد ظرفیت تولید کار می کنند ادامه داد: در استان البرز که هفتمین پایگاه صنعتی ایران است سال گذشته هزار و ۲۵۶ پروانه بهره برداری جدید صادر شد که نشان دهنده برتری قابل توجه واحدهای جدید نسبت به واحدهایی که از دنیای مدرن عقب مانده و تعطیل شده اند، دارد.
شریعتمداری گفت: استان البرز در طی ماه های گذشته از رتبه بیست و هفتم به رتبه اول در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی که امروز افتتاح شد با مشکلاتی مواجه است که باید در رفع آن اقدام کرد افزود: یکی از معضلات اساسی واحدهای تولیدی نرخ بالای سود بانکی است چراکه با نرخ سود بالای ۲۳ درصدی واحدهای صنعتی با مشکل مواجه شده و نرخ بازده در واحد ها پاسخگویی سود بهره بانک ها نیست.
این مسئول اضافه کرد: انتظار می رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شورای پول و اعتبار مطرح شود و همچنین موسسات مالی و اعتباری راغب به پرداخت اعتبار به واحدهای زود بازده است و برای واحدهای صنعتی بزرگ شرایطی را برای تسهیل به طور ویژه در نظر ندارند.
وی با بیان اینکه اشتیاق به تاسیس صنعت نشان از عملکرد و طی طریق صحیح دولت تدبیر و امید دارد گفت: در البرز محدودیت ۱۲۰ کیلومتری داریم که نام البرز از قلم افتاده و مستثنی نشده است ضرورت دارد با رعایت الزامات زیست محیطی البرز نیز مانند قم استثنا در شعاع ۱۲۰ کیلومتر قرار گیرد.
وزیر صنعت افزود: البرز پیشتاز در فناوری های نوین است و همواره حدود ۱۰ درصد از صادرکنتدگان نمونه ما از البرز هستند البرز چند قومیتی است و رنگین کمانی از ایران زیبا است و باید از این فرصت استفاده کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =