محمد معتمدی: اگر برای این حرف‌ها ممنوع‌الفعالیت شدم، امیدوارم به‌زودی به‌صحنه برگردم!

محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی، با بازخوانی ده قطعه از آثار قدیمی زنده‌یاد مجید وفادار، شب گذشته در برج میلاد روی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه پنجشنبه نهم شهریور، محمد معتمدی همراه با ارکستر نیایش، کنسرت «بگو کجایی» را در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار کرد.

در این کنسرت، 10 قطعه به آهنگسازی زنده‌یاد مجید وفادار، از نوازندگان قدیمی ویلن، توسط محمد معتمدی بازاجرا شد.

دو قطعه اول این کنسرت، تصنیف‌های «محفل هستی» و «غرور شکسته» بودند. سومین قطعه ساز و آواز چهارگاه بود با پیانونوازی غزال ناظرفصیحی و سپس نوبت به تصنیف «جلوه هستی» رسید. قطعه «سفری در شب» پایان بخش قسمت اول این کنسرت بود.

قسمت دوم کنسرت با قطعه «چون تو را دیدم» شروع شد. قطعه بعدی ساز و آواز شور بود با تارنوازی رضا موسوی‌زاده و سپس نوبت به قطعه بیشتر شنیده شده «به سوی تو» رسید. این برنامه با اجرای دو قطعه «بزم یاران» و «گل اندام» به پایان رسید.

در پایان این کنسرت، پوراندخت وفادار با حضور روی صحنه و اهدای شاخه‌های گل به اعضای ارکستر از محمد معتمدی بابت گشودن قفل گنجینه‌هایی که عمویش؛ مجید وفادار برای موسیقی ایران به جا گذاشته است، تشکر کرد. معتمدی هم در پاسخ خطاب به تماشاگران گفت: «نمی‌دانم صدای پوراندخت وفادار و قطعاتی را که آن زمان برای رادیو خوانده است شنیده‌اید یا نه ولی امیدوارم روزی برسد که صدای زنان سرزمین‌مان را هم روی این صحنه بشنویم.»

او که با تشویق حضار مواجه شد ادامه داد: «کار کردن در حوزه آواز اصیل ایرانی بسیار دشوار است و طبیعتا زنان هر چقدر هم که مستعد باشند با این حجم از محدودیت انگیزه روی فرم نگه داشتن خود را از دست می‌دهند. فراموش نکنیم که آواز زنان بخشی از آواز ایرانی است و اتفاقا بخش خوش‌رنگ آواز ایرانی هم هست.»

او در پایان به شوخی اضافه کرد: «اگر بابت این حرف‌ها مدتی ممنوع‌الفعالیت شدم، امیدوارم بعدش باز هم به صحنه برگردم و شما را ببینم.»

از جمله مهمانان این کنسرت می‌توان به میلاد کیایی، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور، وارطان ساهاکیان، آهنگساز و مدرس پیشکسوت موسیقی، سیما مافیها و هنگامه اخوان، خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی، حجت اشرف‌زاده، خواننده، امیرحسین مدرس، مجری و بازیگر، سهیل محمودی، شاعر، الهام پاوه‌نژاد، بازیگر، رسول خادم، کشتی‌گیر، سجاد شهباززاده، بازیکن فوتبال و... اشاره کرد.  

رونمایی از آلبوم جدید معتمدی با عنوان «بگو کجایی» و کتاب زندگینامه و آثار مجید وفادار با عنوان «خنیاگر آسمانی» روز بیست‌وسوم شهریور در قالب یک سی‌دی در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    21 5
    درود بر شما نابغه ایران زمین و سرمایه ملی ما
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    20 4
    والا. انگار می شه بعضی نت ها رو از موسیقی حذف کرد. هیچ مردی نمی تواند آنچه که زنان اجرا می کنند را اجرا کند همانطور که خلافش هم درست است.
  • بی نام RO ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    2 8
    حرفت درسته اما گفتنش تو این شرایط بی فایده و بیشتر حاشیه درست می کنه
  • بی نام RO ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    13 12
    ایشون یکی از بهترین خوانندگان جوان موسیقی ایرانی هستن . از لحاظ وفاداری به سنت ها و خواندن در دستگاه های ایرانی از همایون شجریان هم که البته راهی متفاوت را در موسیقی انتخاب کرده است بهترن