سخنان ترامپ موجی از اظهار نظرها و واکنش‌ها را در میان سیاسیون به دنبال داشت.

به گزارش خبرآنلاین، چند ساعتی نیست که از اظهارات ترامپ می گذرد اما همچنان فضای مجازی و رسانه ای کشور در حال انعکاس واکنش های مقامات سیاسی و بین المللی هستند. در ادامه بخش‎هایی از آن را بخوانید:

علی لاریجانی رئیس  قوه مقننه در دیدار با رئیس مجلس قزاقستان به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: ایران هزینه‌هایی برای رسیدن به توافق داده است، از سوی دیگر منافع ایران را هم داشته است؛ این توافق دوجانبه نیست ولی آمریکا در ماه‌های اخیر آن را نقض کرده است.

او حرف‌های اخیر آمریکایی‌ها برای مشروعیت سازمان ملل را نگران‌کننده دانست و گفت: با این رویکردهای مقامات آمریکایی، توافق اقتصادی هم نمی‌توان داشت؛ اگر روی این مسئله پافشاری کنند، توافق از بین خواهد رفت و منطقه را پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: این عدم پایبندی دولت آمریکا به توافق‌های چندجانبه و بین‌اللملی باید در شورای امنیت سازمان ملل بررسی و توسط کشورها تقبیح شود؛ کشورهای اروپایی و حتی انگلستان نیز مخالف این رفتار آمریکایی‌ها هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر جلوی تک روی‌های آمریکا گرفته نشود، مشکلات جدی فراهم می‌کند؛ از معاهده پاریس و یونسکو هم خارج شده است و این مسئله بهم‌ریختگی ایجاد می‌کند.


علاءالدین بروجردی
رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در واکنش به صحبت های رئیس جمهوری آمریکا به میزان گفت: ترامپ هنوز از حداقل دانش سیاسی برخوردار نیست که بفهمد، این آژانس انرژی اتمی است که باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند نه او! عدم تایید برجام از سوی ترامپ فاقد هرگونه ارزشی است و عملا ترامپ با چنین اظهاراتی عدم فهم سیاسی خود را از یک روال بین المللی (توافق هسته ای) به دنیا عرضه کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سپاه بخش مهمی از پیکره ملت ایران بوده و هرگونه تحریم جدید علیه سپاه توسط همه ملت ایران محکوم است. جهانیان در چند روز اخیر ملاحظه کردند که همه مسئولین اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه در حمایت از سپاه به عنوان نماد اقتدار ملی ملت ایران یکپارچه هستند و این تفکر عقب مانده ترامپ را محکوم می‌کنند.


محمدرضا عارف
رئیس فراکسیون امید نیز در صفحه توئیترش نوشت: هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در قبال برجام با پاسخ هوشمندانه و در چارچوب منافع ملى دولت ایران رو به رو خواهد شد. سخنان از سر استیصال ترامپ درباره خلیج فارس نشان داد که برای خوشامد برخی هم پیمانانش در منطقه، از جعل و تغيير واژگان هم ابایی ندارد؛ و این یعنی اوج حقارت.

احمد مازنی نماینده مردم تهران نیز نسبت به آنچه ترامپ  مطرح کرده بود به ویژه در خصوص استفاده از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس در توئیترش نوشت: آقاي ترامپ با بكاربردن واژه خليج عربي بجاي خليج فارس نشان دادكه پايتخت آمریکا، رياض است نه واشنگتن! مردم آمريكا چگونه اين حقارت راتحمل خواهندكرد؟

 27216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    1 1
    دمتون گرم.
  • بی نام A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    1 1
    خاک بر سر ابر قدرتی با رییس جمهور میلیاردر ان که بخاطر پول یک کشور عربی سیاست هاش را بر مبنای میل اون ترسیم کنه و حتی تاریخ را هم نفی کنه و جعل نام کند
  • شمس تبریزی A1 ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    0 1
    آقا جان ، این اظهار نظرها چیست که میکنید. ترامپ یک ملوط سیاسی است و همانطور که میدانید اعراب به شهادت قرآن نخستین قومی هستند که اقدام به این کار کردند. سفر نامبرده به ریاض هم در راستای همین بود. بنده قبلا هم در فروردین ماه به این موضوع اشاره کردم و با اعتراض خوانندگان مواجه شدم. فکر میکنم گذشت زمان این را به ایشان ثابت کرد. از یک ملوط سیاسی نباید بیش از این انتظار داشته باشید
  • سيدحسام الدين يگانه A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 0
    چرا فرزندان نماينده هاي مجلس تو امريكا مثلا درس ميخونن.مرگ خوبه واسه بچه همسايه.