بازدید استاندارالبرز از شرکت تحقیقاتی و تولید دارو سیناژن

نماینده عالی دولت در استان با حضور در شرکت تحقیقاتی و تولید دارویی سیناژن، تازه ترین دستاوردهای محققان داخلی را در حوزه علوم دارویی و پزشکی مورد بازدید قرار داد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از خبر  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، «دکترمحمدعلی نجفی»، عصر دوشنبه در راس هیأتی با حضور در شهرستان فردیس، از خط تولید دارویی شرکت سیناژن بازدید بعمل آورد.
شرکت تولیدی تحقیقاتی سیناژن با تولید داروی اینترفرون بتا برای اولین بار در سال 85 وارد عرصه تولید شد و اکنون با مجموع 7 شرکت و تولید بیش از 17 قلم دارو توانسته علاوه بر صرفه جویی ارزی در کشور، به لحاظ کیفیت و مرغوبیت در ردیف داروهای مشابه خارجی قرار گرفته و با قیمت پایین تر در عرصه بازار بین المللی دارو با آنها رقابت کند.
شرکت سیناژن سال گذشته ۴۰ میلیون یورو صادرات دارو به کشورهای روسیه، قزاقستان، سوریه، مالزی، ترکیه، ارمنستان، لبنان و آذربایجان داشته است.
داروهای سینورا، سینوپار، سیناتروپین و سینال اف نسل داروهای با تکنولوژی بالا و در دسته داروهای مونوکلونال آنتی بادی از جمله تولیدات این واحد دارویی بشمار می رود که برای درمان بیماری های خود ایمنی، پوکی استخوان، هورمن رشد و نازایی مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت سیناژن با ایجاد شغل برای مجموعه ای از جوانان و متخصصین برتر، ضمن تأمین نیازهای دارویی داخل ، بطور میانگین سالانه بیش از 300میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
چندی پیش داروی "سینورا" با نمونه خارجی Adalimumab" "، توسط وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور رونمایی شد، این دارو سالانه با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد دلار در ردیف پرفروش ترین داروی دنیا قرار دارد.
تولید این دارو توسط سیناژن علاوه بر تسهیل در دسترسی مردم با قیمت پایین تر، برای کشور نیز صرفه جویی ارزی به همراه دارد.
گفتنی است در این بازدید، مشاور استاندار و سرپرست دفتر و روابط عمومی، مدیرکل امور اقتصادی، مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن، جمعی از کارشناسان حوزه برنامه ریزی و اقتصاد استانداری البرز، مدیران سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز و رئیس شهرک صنعتی سیمین دشت، استاندار البرز را همراهی کرده و از بخشهای مختلف شرکت دارویی سیناژن بازدید به عمل آوردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =