«CLS53» تازه‌ترین محصولی است که مرسدس‌بنز با همکاری «AMG» به بازار عرضه کرده و عملکرد پرقدرت، استایل اسپرت و کارآیی بالا را یکجا جمع کرده است. این خودرو در اتوشوی بین‌المللی دیترویت رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، قلب این خودرو را موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳٫۰ لیتر تشکیل می‌دهد که به دو توربوشارژر مجهز شده و ۴۳۵ اسب‌بخار (۳۲۰ کیلووات) قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. یکی از توربوشارژرها با گازهای داغ اگزوز کار می‌کند و دیگری عملا کمپرسور الکتریکی کمکی است.

علاوه بر این، خودرو به استارتر/آلترناتور «EQ Boost» مجهز شده تا در زمان نیاز، ۱۶ کیلووات قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور کمکی به موتور تزریق کند و در شرایط معمولی، جریان الکتریکی ۴۸ ولت را برای سیستم‌های الکتریکی خودرو تأمین کند. این سیستم بین موتور و جعبه‌دنده مستقر شده تا همراه با فعالیت هوشمند کمپرسور الکتریکی، جعبه‌دنده «AMG SPEEDSHIFT TCT 9G» و سیستم چهار چرخ محرک «+AMG Performance 4MATIC»، دینامیک حرکت خودرو و عملکرد بهینه آن را به بالاترین استانداردهای ممکن برساند.

استفاده از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت به آن معنی است که برای ارائه توان مصرفی یکسان، به یک‌چهارم جریان الکتریکی سیستم‌های ۱۲ ولت نیاز است؛ بنابراین می‌توان برای انتقال برق در خودرو از سیم‌های نازک‌تر و سبک‌تر استفاده کرد که همین، کاهش قابل‌توجهی در وزن خودرو را به دنبال دارد.

مرسدس- آ.ام.گ «+CLS53 4MATIC» با تکیه بر همه این ویژگی‌ّها می‌تواند طی ۴٫۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و درنهایت، به بیشترین سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت در حالت ترکیبی (هیبریدی) ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و آلایندگی کربن‌دی‌اکسید آن ۲۰۰ گرم در هر کیلومتر خواهد بود.

در طراحی بدنه خودرو نیز تغییرات زیادی دیده می‌شود و ضمن استفاده از برخی جزئیات چشم‌نواز که قرار بود فقط در مدل‌های ۸ سیلندر همین مدل به کار برود، تلاش شده تا این خودرو چهره‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد داشته باشد. بهبود اثرات آیرودینامیکی در جای‌جای بدنه، یکی از دغدغه‌های اصلی تیم طراحی بوده که نتیجه آن را می‌توان در عملکرد بالای خودرو مشاهده کرد.

این خودرو به سیستم‌های الکترونیکی متعددی مجهز شده که سواری راحت، سریع و ایمنی را برای راننده به ارمغان می‌آورند.

این خودرو همراه با دیگر محصولات تازه مرسدس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت رونمایی خواهد شد.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    13 12
    چقدر شبیه پرایده
    • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      3 1
      البته پراید کمی بهتره
  • بدون نام ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    29 0
    خدا از اگاهان امر توليد ماشينهاي بي كيفيت در كشور و سكوتشان در اين زمينه در حالي كه قدرت و اختيار دارند نگذرد