سالنامه آماری گزارش فروش فیلم و سینمای ایران جهت استفاده محققان و پژوهشگران برروی تارنمای معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با اعلام این خبر افزود: آمار و اطلاعات سینمایی کل کشور از جمله فروش فیلم، تعداد سینماها، تعداد بیننده، قیمت بلیت و... را که طی سالیان متمادی در این معاونت به صورت مکتوب گردآوری شده و به صورت موردی در اختیار مدیران و پژوهشگران قرار می گرفت را به صورت اسناد دیجیتالی برای جویندگان این اطلاعات و آمار در آورده و اکنون همت و تلاش مدیران و کارشناسان این معاونت، منجر به ارائه گنجینه ای ارزشمند از آمار و اطلاعات فروش سینمای ایران از سال 1364 تا کنون شده است. 

اربابی با توضیح اینکه کلیه اطلاعات مربوطه از سال 1364 تا کنون تجمیع شده گفت: هم اکنون سالنامه آماری فیلم و سینما در کشور از سال 1364 تا 1383 در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است و طبق برنامه ، سالنامه آماری فروش فیلم و سینمای ایران ازابتدای 1384 تاپایان 1394 نیز به مروردر اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.وی افزود بدلیل اینکه وجود سیستم مکانیزه، از ابتدای سال 1395 اطلاعات و آمار به صورت ماهانه در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی خاطر نشان کرد : سالنامه فوق به منظور بهره‌گیری بهتر از داده‌ها و امکان ارائه تصویری دقیق از وضعیت سینمای ایران و با هدف پاسخگویی به نیاز فرهنگی و هنری کشور، تقویت ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی، فراهم ساختن اطلاعات و آمار صحیح، یکسان و روزآمد، ایجاد سهولت در برنامه‌ریزی واقع‌گرایانه، طراحی، انتشار یافته و سعی می شود با مراکز پژوهشی تعامل کرده و به نحو شایسته سالنامه ها در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان می توانند جهت استفاده از منابع آماری یاد شده به اینجا مراجعه کنند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =