با هدف کاهش و رفع مشکلات خانواده‌ها هم‌اکنون طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری در جلسه بررسی طرح توان‌بخشی معلولان اظهار داشت: با توجه به این که معلولان نیز همانند سایر افراد از عواطف و احساسات برخوردارند بنابراین نگهداری معلولان در اردبیل توسط خانواده‌ها باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم این موضوع را در بین خانواده‌ها ترویج دهیم.

وی افزود: متاسفانه برخی خانواده‌ها به دلیل مسئولیت سنگین این کار سر باز می‌زنند و نمی‌خواهند عهده‌دار نگهداری معلولان در خانه‌هایشان باشند و متاسفانه این موضوع سبب شده که تاثیرات بسیار منفی را در بین معلولان شاهد باشیم و معلولان با دلیل کمبود عاطفی مواجه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف کاهش و رفع مشکلات خانواده‌ها هم‌اکنون طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده در استان اردبیل اجرا می‌شود تا بتوانیم با کمک و بهره‌گیری از مددکاران به صورت دوره‌ای رسیدگی به معلولان در خانه انجام دهیم و نگرانی و ناراحتی‌ معلولان را به حداقل برسانیم.

ستاری بیان کرد: هم‌اکنون اجرای این طرح برای 120 معلول در اردبیل اجرا می‌شود به گونه‌ای که برای هر مددکار چهار بیمار تعریف شده که به صورت روزانه یا یک روز در میان به منزل فرد معلول مراجعه می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند در آن بازه زمانی به سایر امور خود رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه نگهداری از معلولان نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در صورت وجود مشکلات مالی به خانواده‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد تا خانواده‌ها در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند تا حد امکان بدون مشکل مالی به ادامه زندگی و نگهداری از معلول بپردازند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =