ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرونده انتخابات بسته شده است تاکید کرد:مطالبه گری و نظارت باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام محمد علی نکونام  در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: مساله انتخابات دیگر تمام شده است و موضع گیری و حمایت از نامزد اصلح ، اقتضاء انتخابات است اما نباید به دلیل موضع گیری افراد را کنار گذاشت یا آنها را تخریب کرد.
به گفته وی، این فرهنگ انتقام پس از انتخابات ناپسند است و باید پس از انتخابات نظارت و مطالبه گری به عنوان یک فرهنگ عمومی مطلوب در جامعه مد نظر باشد.
وی گفت: بنده در تمامی انتخابات رئیس جمهوری از نامزد اصلح حمایت کرده ام و این به منزله آن نیست که نامزدهای دیگر صالح نیستند بلکه حمایت از اصلح اقتضای انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، از بروز برخی از تخریب ها در فضای مجازی گلایه کرد و گفت: عده ای با دورغ پردازی در فضای مجازی برای مخدوش کردن جامعه و جایگاه افراد، قلمفرسایی می کنند و این افراد نباید جایگاه افراد را مخدوش کنند و دستگاههای متولی باید این افراد را هدایت کنند.
امام جمعه شهرکرد، در تذکری با استناد به برخی از گزارش های رسیده درباره رشته ورزشی رفتینگ قایقرانی در رودخانه زاینده رود گفت: این رشته ورزشی نباید باعث مخدوش شدن فرهنگ عمومی مردم شود.
وی گفت: در چند روز اخیر مردم بارها با دفتر امام جمعه شهرکرد تماس گرفته اند و نسبت به بروز برخی از ناهنجاری ها در این رشته در رودخانه زاینده رود اعلام نگرانی کرده اند.
وی گفت: رشته قایقرانی یک رشته ورزشی مطلوب و مهیج است اما نباید به واسطه برگزاری تورها یا اردوهایی که از بیرون این استان هماهنگ می شود، این رشته ورزشی زیر سوال برود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، کمبود طلبه در مدارس این استان برای اقامه نماز را یادآور شد و گفت: در این زمینه مسوولان استانی باید کمک کنند و با ایجاد مدرسه سفیران هدایت ، می تواند بخشی از این کمبودها را جبران کرد.
به گفته وی، با لغو شدن سند 2030 گام مردم شیرین شد چرا که این سند ، استقلال کشور را زیر سوال می برد و وقتی سند بالا دستی و تحول بنیادین به عنوان یک سند جامعه و کامل وجود دارد نباید سند 2030امضا می شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در این استان دو هزار و 748آموزشگاه با 9 هزار کلاس درس و 180هزار دانش آموز وجود دارد که 99.8درصد از دانش آموزان ابتدایی زیر پوشش تحصیلی قرار دارند.
بهروز امیدی افزود: از این تعداد 65درصد جمعیت دانش آموزی در شهرها و 35درصد در روستاها مشغول علم آموزی هستند .
به گفته وی، در این استان 351طلبه و 961فرهنگی با همراه دانش آموزان نماز را اقامه می کنند و 88هزار دانش آموز در طرح الگوی تلاوت قرانی شرکت کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:از ابتدای امسال بیش از یکصد برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار شده است.
جواد کارگران دهکردی افزود: برپایی نمایشگاه قرانی ، محفل انس با قران ، جشنواره های فرهنگی و هنری ، همایش های مختلف و نشست های تخصصی در حوزه فرهنگی و هنری برگزار شده است.
'tگفتنی است ،  در این نشست امام جمعه شهر بروجن و نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گزارش از برگزاری نشست های فرهنگی را ارائه کردند.
سطح رودخانه زاینده رود در برخی از مناطق از جمله سامان مسعتد رشته قایقرانی آبهای خروشان یا رفتینگ است و اکنون 17باشگاه قایقرانی در استان فعال است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =