پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

همدان، پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین با بیش از 2 هزار پانصد سال قدمت و با دارا بودن هزاران اثر تاریخی ، طبیعی ، گردشگری و تفریحی یکی از استانهای خوش آب وهوای کشور است.

محمود شهرام فرداستان همدان از استانهای کوهستانی، مرتفع، سرد و بادخیز کشور ایران محسوب می شود. مرکز این استان، شهر باستانی همدان است که هرودوت ، تاریخ بنای آن را در سده هشتم پیش از میلاد در دوران مادها ذکر کرده است.

استان همدان با 19/493 کیلومتر مربع وسعت، از سمت شمال به استانهای زنجان و قزوین، از سمت جنوب به استان لرستان، از سمت شرق به استان مرکزی و از سمت غرب به استانهای کردستان و کرمانشاه محدود شده است.

استان همدان از لحاظ جمعیت، چهاردهمین و از لحاظ مساحت، بیست و سومین استان کشور محسوب می شود. جمعیت آن بر پایه سرشماری سال 1390 بالغ بر 1/758/268نفر بوده است.

استان همدان به لحاظ تنوع تولیدات صنایع دستی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

برجسته ترین صنعت دستی استان، سفالگری و سرامیک سازی است که مرکز عمده آن لالجین در 25 کیلومتری شهر همدان است.

پیشینه سفال سازی در لالجین نزدیک به 700 سال برآورد شده است به همین دلیل لالجین به پایتخت سفال ایران و شهر جهانی سفال معروف است.

غار علیصدر، بی نظیر ترین غار آبی جهان در 75 کیلومتری شهر همدان قرار دارد، این غار که تنها با قایق رانی در آن می توان ، زیبایی هایش را نظاره کرد در تابستان از هوای خنک ودر زمستان دارای آب وهوای گرم است.

آرامگاه ابوعلی سینا، دانشمند وپزشک خوش آوازه جهان وایران در این شهر و در میدانی به همین نام قرار دارد.

کتیبه های گنجنامه ، آرامگاه باباطاهر عریان ، گنبد علویان،آرامگاه حیقوق نبی ، موزه تاریخ طبیعی ، تپه های تاریخی هگمتانه ، تپه تاریخی نوشیجان، حمام قلعه ، میدان امام (ره) ، بازارهای سنتی همدان ودیگر شهرهای استان وصدها اثر زیبا ، تاریخی ، تفریحی وگردشگری که هر علاقمندی را مجذوب خود می کند آماده میزبانی از مسافران وگردشگران داخلی وخارجی است.

تمامی هتل ها ومهمانپذیرها ومناطق مختلف اقامتی همچون مدارس، جهت تسهیل در اقامت ، مهمانان مهیا شده و با امکانات ویژه وتخفیف مناسب ، جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است تا مهمانان این استان در آرامش و راحتی ، ایام خوشی را در استان همدان سپری کنند.

پس به همدان بیائید و دیدنی های این استان تاریخی وزیبای کشور را از نزدیک ببینید ودر خاطره ها بسپارید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =