مهرنوشت: معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: از دوم تا ۱۰ فرودین ماه جشن نوروز در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

قادر تقی زاده معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۲ کشور از جمله ایران به دنبال ثبت جهانی عید نوروز هستند، طرح ملی نوروز گاه در تمامی استان‌ها از جمله اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: در نوروز ۹۶ که با شعار «نوروزی متفاوت» نام‌گذاری شده است برنامه‌های متعددی در قالب طرح ملی نوروز گاه در اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از جمله برنامه یک‌ساعته از آیین‌های استقبال از نوروز برای شبکه شما ضبط شده و در طول تعطیلات پخش خواهد شد.

تقی زاده تأکید کرد: در پی برگزاری آیین‌های تکم گردانی و نواوستی میراث فرهنگی استان در نظر دارد جشن نوروز گاه را در محل بقعه شیخ صفی‌الدین و منطقه نمونه گردشگری برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های استقبال از بهار در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی طی روزهای دو تا ۱۰ فرودین به برگزاری جشن‌های مشابه در روزهای ۲۵ اسفندماه تا ۱۰ فرودین ماه سال ۹۶ در محل منطقه نمونه گردشگری شورابیل اشاره کرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان افزود: آیین تکم گردانی، موسیقی آذری، بازی‌های بومی محلی، عروس بران و حرکات موزون بخش‌هایی از برنامه‌های جشن نوروز است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =