معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد ٣٠ درصدی تعداد چاپخانه های استان در طی دولت تدبیر و امید خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد بسطامی در نهمین جشنواره ی صنعت چاپ استان لرستان که در حاشیه ی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان برگزار شد ، با اشاره به فرارسیدن هفته ی دفاع مقدس ، گفت : انقلاب اسلامی ما برخواسته از یک نیاز فرهنگی بود که به خوبی در شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی قابل درک است .

وی افزود : ما در این شعار می گوییم که می خواهیم خارج از دایره ی شرق و غرب ، استقلال پیدا کنیم و به آزادی برسیم و هشت سال جنگ تحمیلی آینه ی تمام نمای رشادت های جوانانی بود که از پیشانی های خود سنگر ساختند تا به حریم استقلال و آزادی ما خدشه ای وارد نشود .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به نگاه ویژه ی دولت در جهت ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت : امروز هنرمندان به واسطه ی هنرشان و اصحاب فرهنگ به واسطه ی تفکر و فعالیتشان صاحب ارج و مقام هستند و ما نیز در مجموعه ی اداره کل به دنبال پیاده سازی همین سیاست ها در سطح استان هستیم .

بسطامی برگزاری نمایشگاه کتاب در لرستان را رخدادی بزرگ عنوان کرد و گفت : در این نمایشگاه نزدیک به ٤٠٠ ناشر در قالب ٢٣٠ غرفه ساماندهی شده اند تا پاسخگوی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در استان باشند .

وی در پایان از حاضران با اشهر به افزایش تعداد چاپخانه های استان از ٤٨ واحد به ٦٨ واحد ، از حاضران در جلسه خواست با ایجاد یک صندوق قرض الحسنه خودگردان ، زمینه ی رفع برخی مشکلات مالی فعالان این حوزه را فراهم آورند . بسطامی گفت : یکی از راهکارهای توسعه ی بیش از پیش صنعت چاپ در استان ایجاد دوباره ی اتحادیه ی چاپخانه داران است که می تواند مشکلات بسیاری را در این حوزه مرتفع سازد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =