روایت وزیرپیشنهادی‌اطلاعات از ۲برنامه‌ضدجاسوسی/ همکاری‌خوبی با اطلاعات‌سپاه داریم/عدم‌مسامحه با فساد

علوی در دفاع از عملکردش گفت: کار اطلاعاتی بر پایه احکام شرعی و رعایت حلال و حرام الهی و قوانین جمهوری اسلامی در همه جا از جمله در برخورد با متهمین در وزارتخانه مورد توجه است.

به گزارش خبرآنلاين؛ سید محمود علوي گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارت اطلاعات، پس از شنيدن نظر موافقان و مخالفان، پشت تريبون رفت تا هم گزارشي از عملكرد 4 ساله اش در وزارت اطلاعات بدهد و هم از استمرار حضورش در اين وزارتخانه دفاع كند.

او با اشاره به شهادت محسن حججي و يادي از شهداي وزارت اطلاعات، گفت:از رهبري تشكر ميكنم كه به اين سرباز كوچك خودشان اجازه دادند تا سربازيش را ادامه دهد و از لطف رئيس جمهور كه اين جانب را براي همكاري قابل دانستند سپاسگزارم و از شما نمايندگان مجلس ممنونم كه در 4 سال گذشته با همراهي و هم انديشي خود موجبات توفيق من را فراهم كرديد.

او افزود: امروز با وزارت اطلاعاتي مواجه هستيم كه عرصه سربازي،‌ سربازاني مومن، دلسوز امينت و وحدت كشور هستند. در اين 4 سال،‌ اهتمام بر حفظ استقلال وزارت و عدم وابستگي جناحي بود. وزارت اطلاعات در اين مدت تلاش كرد كار اطلاعاتي مردم پايه با مشاركت آحاد ملت،‌دانش پايه با تقويت بنيه علمي كاركنان اين وزارت را به انجام رساند.

علوي با اشاره به اين نكته كه «در اين مدت راهبرد وزارت اطلاعات در جهت ارتقاء تجزيه و تحليل و تجميع اطلاعاتي اهتمام ورزيده»، تشريح كرد: تحليل هاي عميقي را براي مسئولان تصميم گيري و صاحبان تريبون ارسال كرده ‌ايم تا كار تصميمات مسئولان و هدايت افكار عمومي به صورت جامع انجام شود.

وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات تأكيد كرد: كار اطلاعاتي بر پايه احكام شرعي و رعايت حلال و حرام الهي و قوانين جمهوري اسلامي در همه جا از جمله در برخورد با متهمين در وزارت خانه مورد توجه است و اگر با گلايه به حق رئيس جمهوري مواجه بوديم، قطعا يكي از برنامه هاي ما تلاش براي زدودن كوچكترين لكه نامناسب با نظام در عملكرد وزارتخانه است و ضديت با نظام در برنامه ما است و اميدواريم اين گله را بتوانيم رفع كنيم.

او ادامه داد: وزارتخانه از انضباط مالي،‌بهره بري بهينه از منابع مالي،‌گسترش فعاليت هاي عمراني و ايجاد امكان مورد نياز براي عملكرد بهتر سربازان گمنام بوده است. از ويژگي هاي اين دوره ثبات مديريتي، تغييرات در حد ضرورت و آرامش و انسجام در مجموعه مديريتي بوده است كه مجموعه در يك حركت هم افزا كار خود را انجام دادند و در همه ابعاد وزارتخانه كار خود را دنبال كرده است و به تعبير رهبري در برخي موارد بخشي از وزارت  كار خود را خوب و بخشي از وزارت كار خوب را خيلي خوب انجام دادند.

علوي با تأكيد بر اين نكته كه«همگرايي و همدلي با جامعه اطلاعاتي كه همه قبول دارند، چنين همدلي در گذشته مسبوق به سابقه نبوده است.»، گفت: جلسات مرتبط،‌ پيگري منظم،‌كارگروه ها و كميته هاي مختلف جامعه اطلاعاتي با مديريت وزارتخانه كار خود را به نحو اثر گذاري دنبال كرده است. در آينده هم مبناي حركت همين خواهد بود. برنامه اي كه خدمت عزيزان عرضه شد برنامه ذهني و انتزاعي نيست بلكه همه مواردْآن مسبوق به فعاليت هاي 4 سال گذشته است.

اين وزير پيشنهادي دولت دوازدهم،‌ افزود: در اين دوره استعلام صلاحيت هاي ساماندهي شده است و اين مشكل كه به صورت فردي تصميم گيري شود، حل شده است. شوراي عالي رسيدگي به صلاحيت هاي تشكيل شده است تا هم از حقوق افراد مورد استعلام دفاع شود و هم از حقوق عامه مردم در زمينه واگذاري مسئوليت ها دفاع شود. وزارتخانه در اين مدت مقابله هوشمندان با جاسوسي دشمن و نفوذ سرويس هاي دشمن در پوشش هاي مختلف داشته است. جلوي نفوذ با پوشش هاي مختلف را گرفته است و گزارش آن را در چند نوبت به رهبري و رئیس جمهور ارسال كرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه از دو مسیر برنامه ضدجاسوسی را دنبال کرده ایم، گفت: ما از دو مسیر یکی حراست‌ها و دیگری معاونت ضدجاسوسی برنامه آموزشی بسیار زیادی را برای مدیران در دستگاه های مختلف برگزار کردیم، در زمینه تخلیه تلفنی و انواع دیگر نفوذ آموزش های نفوذ را دادیم و این برنامه در 4 سال پیش رو دنبال خواهد شد. بر اثر این آموزش ها میزان تخلیه های تلفنی کاهش کاهش و نفوذ دشمن با دشواری مواجه شده است.

وی افزود: وزارت به آموزش های کلایسک به مدیران اکتفا نکرده و در جه ارتقای آگاهی های عمومی درمقابل نفوذ دشمن اقدامات قابل توجهی کرده مثل تولید فیلم روباه در سال 1393 که در جهت ارتقای آگاهی عمومی برای نفوذ دشمن تولید شده است.
بنا به گفته علوی، وزارت اطلاعات در این چهار سال گذشته و در چهار سال پیش رو در افقصاد کشور بر دو محور تکیه داشته اول امنیت اقتصادی و دوم سلامت اقتصادی.

وزیر پیشنهادی اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات بر این باور است که برای حل مشکل اشتغال برای ارتقای امنیت و اقتصاد کشور و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فضای کشور برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران از امنیت برخوردار باشد. سرمایه هر جا احساس خطر کند فرار می کند. لذا در تاکتیک و سیاست های وزارت تدبیر مسائل اقتصادی و برخورد با مفاسد اقتصادی همراه با تدبیری بوده که باعث خدشه به امنیت اقتصادی نشود. نه برای سلامت اقتصادی امنیت اقتصادی اسیب ببیند نه برای امنیت اقتصادی چشم بر سلامت اقتصادی بپوشیم. لذا وزارت هم با مفاسد برخورد کرده هم برخورد به گونه ای بوده که امنیت اقتصادی کشور مختل نشود و آسیب نبیند. به لطف خداوند تا جایی که به وازرت مربوط بوده در جهت تحکیم امنیت اقتصادی گام برداشته است. فعالان اقتصادی همچون گنجشگی هستند که بر روی یک درخت نشستند. اگر به یک گنجشک شلیک شود بقیه گنجشک های روی درخت هم می پرند و می روند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخورد انقباضی با یک فعال اقتصادی کنیم باعث فرار بقیه خواهد شد. تلاش کردیم با هیچ فعال اقتصادی این برخورد را نکند اما با فساد اقتصادی مسامحه نکردیم هزار ها میلیارد تومان فرار مالیاتی، هزارها میلیارد قاچاق کالا وموارد بسیار زیادی فساد بانکی را شناسایی کرده و با تدبیر با آنها برخوردکرده و حقوق مردم را مسترد کرده است. در چهار سال آینده وزارت اطلاعات همین کار را دنبال خواهد کرد و دامنه آن را افزایش خواهد داد تا میحط نظام از لوث مفاسد اقتصادی پاک شود.

محمود علوی در ادامه با بیان اینکه در برابر تهدیدهای امنیتی ضربه های پیایی، نفسگیر و کوبنده به آن ها وارد کرده ایم، گفت: ما در حدود 120 تیم تروریستی را منهدم کرده و بسیاری از سرکردگان آن ها را به درک فرستاده و امکام اقدام را از آن ها گرفته ایم. بسیاری از سرگردگان آن ها به لطف خدا از بین رفتند. وزارت اطلاعات سه تن مواد منفجره، هزار بمب کنار جاده ای و ده ها جلیقه انفجاری و قبضه های سلام را کشف کرده است.

او گفت: تمام این عملیات با نهایت هوشمندی انجام گرفته است و تنها شهید ما شهید عشوری بوده است که این نشان دهنده مبارزه هوشمندان سربازان گمنام با جریان های تروریستی است. ارتباط با سرویس های اطلاعاتی و تبادل اطلاعات نتایج درخشانی داشته که از آن جمله استرداد آقای نیکبخت واسترداد چهار سرباز به گروگان رفته و موارد دیگری است. امروز سرویس های اطلاعاتی با وزارت اطلاعات ارزش حرفه ای قائل هستند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه در این مدت وزارت تلاش کرده که مسائل صنفی مالی و اجتماعی و اقتصادی را به کیس های امنیتی تبدیل نکند، گفت: وزارت اطلاعات سعی کرده تا با راهکاهاری صنفی و اجتماعی موضوعات را حل کند. وزارت اطلاعات زیرساخت های فنی برای اشراف اطلاعاتی 300 درصد افزایش توان داده است. تعامل سازنده با قوای سه گانه کشور، نخبگان و اشراف صیانتی بر مسوولان از جمله اقداماتی بوده که وزارت انجام داده و در 4 سال آینده ان را دنبال می کند.

او گفت: وزارت اطلاعات سعی کرده است تا با ایجاد امنیت برای فعالان اقنصادی و فرهنگی اینگونه مرکزار امنیتی نشوند و با آرامش بتوانند فعالیت فرهنگی و اقتصادی خود را انجام بدهند. تعامل سازنده با حوزه های علمیه از جمله کارهای وزارت بوده است. من ضمن تشکر از آقای دلخوش باید بگویم که در حوزه فضای سایبری تقسیم وظایف شده است و درحوزه جرایم عمومی به پلیس فتا سپرده شده است. در حوزه جرایم امنیتی در حوزه سایبری به وزارت اطلاعات سپرده شده است و در حوزه امنیت زیرساخت بر عهده وزارت ارتباطات است.

علوی گفت: همکاران ما اقدامات لازم را انجام داده اند و مرتبطینی که با رادیو گلان ارتباط داشتند محدود شده اند و تذکر گرفته اند بیش از این وزارت اطلاعات وقت خودش را نمی تواند از مسائل امنیتی به مسائل اجتماعی اختصاص بدهد. کسانی که ازاین کانال استفاده می کنند در حد نیم درصد جمعیت استان گیلان هم نیستند.

او ادامه داد: آقای مطهری! وزارت اطلاعات قانونمدار است و در مقابل اختیارات قانونی خود هم صیانت می کند و از دستبرد به آن هم جلوگیری خواهد کرد. ایشان به گونه ای گفتند که به اختیارات قانونی ما دست درازی کرده است در حالیکه چینین چیزی نیست. اختیاراتی که به نهادی مختلف واگذار می شود یا از سوی مرجع ابلاغی یا مرجع قانونی است و ما به همه این مراجع احترام می گذاریم و از اختیارات رهبری تمکین می کنیم. اگر رهبری تمام اختیارات وزارت اطلاعات را به نهاد دیگری واگذار کنند آن را میپذیریم و دست بر سینه می گذاریم. ما همچنین اختیارت قانونی که مجلس به نهاد دیگری می دهد را هم می پذیریم.

او در آخر افزود: ما همکاری خوبی با اطلاعات سپاه داریم و حتی رهبری از این ارتباط خوب اظهار مسرت کردند که ما هم از این اظهار خوشحالی ایشان خرسند هستیم.

 

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =