۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کاهش جمعیت روستاها در زنجان

معاون عمرانی استانداری زنجان فت: کمبود آب در روستاها از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها است.

به گزارش خبرآنلاین، جواد رحمتی در همایش تبیین طرح روستا و تعاون افزود:برنامه توسعه روستا ها از چند سال گذشته در کشور مطرح بوده و امروز خروجی مان رضایت بخش نیست.

وی از کاهش جمعیت روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: متاسفانه جمعیت روستایی کاهش یافته و مهاجرت معکوس به شهرها انجام شده که این امر به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد کرده است.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: بیش از ۳۵ درصد جمعیت استان زنجان معادل یک سوم جمعیت روستایی هستند و باید به اشتغال روستائیان توجه شود.

وی افزود: امروزه مشکل آب در روستاها به تهدید تبدیل شده که حتی برای تأمین آب شرب و بهداشتی نیز مشکل وجود دارد و زنگ خطر در حوزه آب در روستاها به صدا درآمده که با این وضعیت تکیه بیش از حد به بخش کشاورزی درست نیست.

رحمتی گفت: چهار سطح در راستای سیاست‌های اشتغال روستاییان پیگیری می‌شود که بخش اول آن به مربوط به ارائه تسهیلات اشتغال است و ایجاد کارگاه‌های کوچک با تسهیلاتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد از سیاست‌های اشتغال در روستاها است.

وی به ایجاد نواحی صنعتی کوچک در روستاهای بزرگ اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان ابراز کرد: نگاه توسعه‌ای در روستاها تنها به برطرف کردن محرومیت و ایجاد زیرساخت‌های اولیه معطوف بوده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =