۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰

«خبرجنوب» نوشت: معاون هماهنگی برنامهریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس وضعیت تخصیص اعتبارات سال 96 را تشریح کرد و گفت: از کل بودجه هزار و 867 میلیارد تومانی استان برای سال 96 فقط 3 درصد آن به صورت تخصیص نقدی وارد استان شده است.

علي سلحشوري در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي فارس افزود: در بودجه سال 96 حدود 932 ميليارد تومان اعتبارات استاني براي فارس در نظر گرفته شد كه تا كنون 35 درصد آن به صورت اسناد خزانه با سر رسيد يك و دو ساله به فارس رسيده و تنها 3 درصد آن به صورت نقد وارد خزانه استان جهت پرداخت به شاغلين در طرح هاي عمراني شده است.
به گفته وي، از 932 ميليارد تومان مذكور، 880 ميليارد تومان در شوراي برنامه ريزي استان و در كميته هاي شهرستاني توزيع شده است.
سلحشوري گفت: براي هزينهكرد اين ميزان اعتبار، 550 موافقتنامه عمراني مبادله شده است.وی به عدم ابلاغ 145 ميليارد تومان اعتبار ارتقاي شاخصهاي توسعهاي استان اشاره كرد و گفت: اين ابلاغ اعتبار مراحل پاياني خود را ميگذراند و ما هم معطل ابلاغ آن هستيم.
سلحشوري به سهم 935 ميليارد توماني اعتبارات عمراني ملي براي فارس در بودجه سال 96 اشاره كرد و گفت: تخصيص 68 درصد اين مبلغ در قالب اسناد خزانه يك ساله و دو ساله به فارس ابلاغ شده و هيچ مبلغي بهصورت نقدي از اين محل به فارس نرسيده است.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس همچنين به آخرين وضعيت طرح آمايش سرزميني فارس اشاره كرد و گفت: تدوين اين طرح از سال 92 آغاز شد كه 3 سال زمان صرف تعيين وضعيت كنوني و تهيه اطلاعات دقيق شد و از سال 95 تا كنون نيز در حال برنامهريزي جهت آينده فارس در قالب طرح آمايش سرزميني هستيم.
به گفته سلحشوري، اين طرح پيشرفت فيزيكي 93 درصدي دارد و تا يك ماه آينده به پايان خواهد رسيد.
وي يادآور شد: طرح مذكور با همكاري دستگاههاي اجرايي، نخبگان، دانشگاهيان، فعالان بخش خصوصي توسط يك شركت تهراني تدوين شده است.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس در پايان سخنان خود از فراهم شدن فضا براي واگذاري 119 پروژه دولتي به بخش خصوصي در فارس خبر داد و گفت: از اين تعداد 38 پروژه به بخش خصوصي واگذار شد و 81 پروژه ديگر در حال واگذاري است.
وي با بيان اين كه سپرده شدن اين پروژه ها به بخش خصوصي بار مالي عظيمي را از دوش دولت برداشت اضافه كرد: 119 پروژه مذكور شامل 10 پروژه جديد، 32 پروژه نيمه تمام و 73 پروژه به بهره برداري رسيده كه از اين پروژهها 10 پروژه جديد، 7 پروژه نيمه تمام و 21 در پروژه به بهره برداري رسيده به بخش خصوصي فارس واگذار شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =