معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تعیین محلی مناسب برای برگزاری تجمعات قانونی فرصت سوءاستفاده را از افراد فرصت‌طلب می‌گیرد و اثربخشی این نوع تجمعات را هم بیشتر خواهد بود.

حسینعلی امیری درباره مصوبه شورای شهر برای در نظر گرفتن محلی خاص برای تبیین اعتراضات مردمی به خبرآنلاین، گفت: اصل 27 قانون اساسی به مردم حق می دهد اجتماعاتی داشته باشند تا حرفشان را به گوش نظام و حاکمیت برسانند. البته این اجتماعات کم و بیش مقابل مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری برگزار می شد.

وی افزود: تأکید و توجه بر این است که مردم بهتر، بیشتر، ضابطه‌مندتر و قانونمندتر بتوانند از حق خود براساس قانون اساسی بهره مند شوند. یکی از ایده ها نیز همین است که جایی را در نظر بگیرند تا اگر جمعی از مردم احیانا اعتراضی داشتند، دیگر نخواهند به خیابان بیایند و ترافیک شود. این اتفاق برای سایر اقشار جامعه ایجاد زحمت می‌کند. ضمن آنکه تعیین جای مناسب برای برگزاری تجمعات قانونی فرصت سوءاستفاده را از افراد فرصت طلب می گیرد و اثربخشی این نوع تجمعات بیشتر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به دیدگاه برخی سیاسیون که می گویند «تعیین محلی خاص برای برگزاری اعتراضات مردمی ایده ای ناکارآمد است و نتیجه ای ندارد چون اگر قرار به شنیده شدن صدایی باشد، این اتفاق می افتاد»، اظهار کرد: این کار در دنیا معمول است، من به کشورهای زیادی سفر کردم و دیدم عمدتا محلی را تعیین کردند تا هر گروه و صنفی اعتراض اجتماعی و سیاسی دارد آنجا برود و حرفش را مطرح می کند؛ بنابراین مناسب است ما نیز چنین محلی داشته باشیم.

گفتنی است، اظهار امیدواری معاون روحانی برای تعیین محلی جهت برگزاری تجمعات، در حالی است که روز گذشته سخنگوی شورای شهر اعلام کرد که هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تهران، مصوبه شورای شهر تهران، مبنی بر «الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی» را مغایر با قانون تشخیص داد.

امیری در پاسخ به صحبت یکی از نمایندگان که گفته بود «گزارش دولت درباره پرداخت پول سپرده گذاران مالی و اعتباری گفتار درمانی است» گفت: خیر این طور نیست، دولت یازده هزار میلیارد تومان برای این مسئله اعتبار گذاشت. پرداخت پول سپرده گذاران در حال انجام شدن است و بخشی هم پرداخت شده، آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی چند مرتبه در مجلس ریز مسائل را توضیح داده است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    20 3
    شما می خوای کار خودت رو راحت کنی اما نمی شه. می خوای تو خونه مون داد بزنیم که خیال شما راحت باشه؟ موضوع اعتراضات متفاوت است و باید مقابل ارگان مربوطه مردم اعتراض کنند. در ضمن سخن شما خلاف قانون اساسی ست.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    2 13
    بی صبرانه منتظر چنین مکانی هستیم تا بانه دست دوست ودشمن نیفتد
  • بی نام DE ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    8 2
    با این پیشنهادات امنیتی بانگیزه محدود کردن مردم و تله گذاری برای آنها ، بیش از این به خشم های فرو خورده دامن نزنید
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    6 5
    باز این دولت نجومی چه نقشه ای ذاره
  • بی نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    1 0
    اقای معاون جوک فرمودند.
  • بی نام A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    1 0
    با این کار، اعتراضات بیشتر جنبه ی سمبلیک و تبلیغاتی به خودش میگیره و عملاً اثربخشی لازم از اعتراضات از بین خواهد رفت....