۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴

رسانه‌های اجتماعی امروز تجلی مردم در فضای آنلاین هستند. رسانه‌هایی که مردم محور (کاربر محور) هستند و بیشترین میزان بازدید‌کنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد، این رسانه‌ها برای کسب‌وکارها بسیار جذاب و دل‌ربایند. زیرا کسب‌وکارها همیشه به دنبال کسب توجه و علاقه مخاطبان (مشتریان یا کاربران) بوده‌اند. اینجاست که علم بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) مانند سایر مفاهیم یک تعریف ندارد، بلکه کارشناسان و متخصصان مختلف برای آن تعاریف متعدد ارائه کردند. برخی از این تعاریف را با یکدیگر مرور کنیم:

  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرمی از بازاریابی اینترنتی است که از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به ارتباطات بازاریابی و برندسازی استفاده می‌کند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در درجه اول شامل به اشتراک‌گذاری اجتماعی محتوا، ویدیوها و عکس‌ها برای اهداف بازاریابی است. 
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرآیند بازاریابی یک محصول، سرویس یا نام تجاری از طریق مصرف‌کنندگان یا دیالوگ‌های سازمانی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. 
  • بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، فرآیند بدست آوردن ترافیک سایت یا توجه از طریق رسانه‌های اجتماعی است.
  • برنامه‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی معمولا تلاش برای ایجاد محتوایی که توجه جذب کند یا خوانندگان را تشویق کند آن را در سراسر شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. 
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج شرکت و محصولات خود را بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گویند. 
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فرآیند ترویج وب‌سایت ، محصولات یا سرویس‌ها از طریق کانال‌های اجتماعی آنلاین و ارتباط با جامعه بسیار بزرگی از افراد که از طریق کانال‌های تبلیغاتی سنتی امکان پذیر نیست را گویند. 
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی است که تمرکز آن به روی مردم است نه روی محصولات 

اهداف اصلی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را می‌توان در موارد زیر باشد:

  • افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب 
  • مکالمه درباره محصول یا خدمات و دریافت بازخورد
  • افزایش خوشنامی و آگاهی از نام تجاری (برند)
  • ایجاد هویت برای نام تجاری و ارتباط با نام تجاری مثبت
  • اضافه کردن رویدادها در رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد. زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد. بنابراین تدوین یک «استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» یک اصل اساسی برای کسب‌وکارهای علاقمند این حوزه به شمار می‌رود.

منبع: رسانه‌های اجتماعی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =