رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان، گفت: پرونده های وارده به این رده تخصصی پلیس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا 25 مردادماه 63 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار داشت:  سرهنگ امین یادگار نژاد در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: وقوع جرم به ۶۳ درصد افزایش یافته است،جرائم اقتصادی42 درصد کل جرائم را به خود اختصاص می دهند.

وی افرود:کشفیات ما امسال 98 درصد بوده است به این ترتیب برداشت غیرمجاز 27، مزاحمت های اینترنتی 16 درصد،کلاه برداری 15 درصد،هتک حیثیت 14 درصد سایر موارد 28درصد را به خود اختصاص دادند.

این مسئول بیان کرد:امسال درصد وقوع جرائم اخلاقی افزایش پیدا کرده است، که 83 درصد مجرمین مرد و 17 درصد آنها زن هستند.

وی گفت:درصد مجرمین 25_18 سال از 28 درصد به34 درصد افزایش پیدا کرده است.

یادگار نژاد افزود: تعداد مجرمین گروه سنی بالای 26سال از 60 درصد به 58درصد کاهش یافته است؛درصد وقوع جرائم سایبری در کرمان 41درصد، بم 17 درصد، سیرجان16درصد و رفسنجان 12 درصد است..

وی گفت به هیچ عنوان در سایت های قمار عضو نشوید چرا که با واریز مبلغی اندک اطلاعات حساب شما را دریافت می کنند و حساب شما را خالی خواهند کرد؛در سایت ها برای پرداخت به آرم نماد الکترونیک دقت کنید.

این مسئول خاطر نشان کرد:ما در خصوص اطلاع رسانی بسیار تلاش کردیم کلاس ها و دوره های آموزشی را برگزار کردیم و از بین 437مورد کافی نت شناسایی شده 367 مورد آن بازدید شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =