عصر پنجشنبه دوم بهمن ماه "جشنواره نمایش اسب‌های زیبای نژاد عرب" در باشگاه سوارکاری و پرورش اسب دشت بهشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مراسمي كه از مدتها پيش براي آن تداركات ويژه اي در نظر گرفته شده بود و متوليان برگزاري اين مراسم تمام تلاش خود را کرده بودند تا این مراسم با حضور بهترين و اصيل ترين نژادهاي اسب عرب و حضور بهترين و بزرگترين مالكان و پرورش دهندگان اسب در ايران با كيفيت بالايي برگزار شود.

مراسم با حضور گسترده مسئولان و دست اندركاران سواركاري و جمعي از بزرگترين و معروف ترين ماكلان و پرورش دهندگان نژاد اسب عرب در ايران و حضور گسترده ميهمانان خارجي برگزار شد.

زهره سلطان آبادي و فريبرز وادي پور مجریان برگزاري اين نمایش تلاش گسترده اي انجام داده بودند تا اين مراسم با كيفيت بالا و مطابق با استادنداردهاي بين المللي برگزار شود. علی هژبر مالك باشگاه دشت بهشت نيز به عنوان ميزبان اين مراسم با تدارك امكانات گسترده تلاش کرده بود تا اين مراسم آبرومند و قابل قبول باشد. بانك خاورميانه به عنوان اسپانسر اين برنامه نيز حمايت قابل قبولي را از اين جشنواره انجام داده بود.

این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ايران آغاز شد و پس از آن احسان كرمي مجري شناخته شده سيما كه اجراي برنامه را بر عهده داشت، پشت تريبون رفت و رسما مراسم را آغاز كرد.

در ابتداي مراسم كليپي از بانو مري ليلي قره گوزلو اولين پرورش دهنده اسب اصيل در ايران پخش شد. بانو قره گوزلو كه از او يك ماديان جهاني معروف كه متعلق به اصيل ترين نژاد اسب است، به نام مبارك بر جاي مانده در اين كليپ از آشنايي اش با اسب گفت و درباره اسب و پرورش اسب نكات جالبي را مطرح كرد.

بعد از پخش اين كليپ دكتر مسعود خليلي رئيس فدراسيون سواركاري پشت تريبون رفت و به عنوان نخستين سخنران صحبت كرد. خليلي با گرامي داشتن نام و خاطره بانو مري ليلي قره گوزلو گفت: در ميان همه توليدات اسب، نژاد عرب خصوصيات و صفات برجسته و منحصر بفردي دارد و در كشور ما نيز از ديرباز تاكنون هم به لحاظ تاريخي و هم به لحاظ فرهنگي از اين نژاد نگهداري مي شود. عمده نژادهاي اسب در ايران در اسبدواني استفاده مي شد اما بعد از واردات در اين زمينه گام هاي بزرگي در حوزه زيبايي اسب عرب برداشته شده است. از همين رو اميدواريم با اجراي چنين برنامه ها و شوهايي بتوانيم شاهد رونق صنعت پرورش اسب باشيم.

خليلي در ادامه افزود: يكي از بزرگترين مشكلاتي كه در حوزه اسب ايران وجود داشت، بحث قرنطينه اسب هاي ايراني بودكه ساليان سال اجازه نمي داد تا اسب هاي ما در مسابقات بين المللي شركت كنند. خوشبختانه با كمك و مشاركت جهاد كشاورزي، سازمان بهداشت جهاني دام و سازمان دامپزشكي اين بن بست شكسته شده و ما بايد آمادگي اين را داشته باشيم كه در مسابقات بين المللي به ويژه در مسابقات زيبايي و جشنواره ها شركت كنيم.

سپس نوبت به سخنرانی خاكي مشاور وزير جهاد و كشاورزي رسيد. خاكي در سخناني كوتاه تنها از برگزار كنندگان اين مراسم تشكر كرد  و به آنها خسته نباشيد گفت و آرزو كرد تا اين جشنواره به خوبي برگزار شود.

بعد از پخش وله كوتاهي از آماده سازي محل برگزاري اين جشنواره، احسان كرمي مجري برنامه از محمد بحراني يكي ديگر از مجريان و صداپيشگان محبوب صداوسيما دعوت كرد تا در كنار او اين اجراي اين مراسم را انجام دهد. در ادامه بحراني نيز اعلام اسامی اسب‌هاي شركت كننده و ورودشان به صحنه را انجام داد.

دكتر عقيلي مديرعامل بانك خاورميانه به عنوان اسپانسر اين برنامه در سخناني كوتاه تا كيد كرد كه این بانك به عنوان بانك فرهنگ و اصالت از هر برنامه فرهنگي و هنري و ورزشي حمايت مي كند و سپس مراتب تشكر خود را از متوليان برگزاري برنامه اعلام کرد.

در ادامه اسب هاي شركت كننده يكي پس از ديگري به نمایش گذاشته شدند. در ابتداي ورود هر اسب فتوكليپي شامل اطلاعات شناسنامه اي و شجره نامه اسب به همراه عناوين و مقام هاي به دست آمده همراه با عكس هايش پخش مي شد و اسب براي نمايش به صحنه می‌آمد.

در اين بخش و به ترتيب 17 اسب حضور داشتند كه به ترتيب اسب هاي IS EPRO، تاج، ميراژ، امانوس KA، گريت M، اس اس بيژو سايكيۀ لرد بي شاه، اموشن، امير اشيرف، اونرز، HS السيد، BF كوكو جونيور، مامبو، ML بنديگو و FS بنگالي و Honors روي صحنه رفتند. در اين ميان دو اسب گرشاسب و كنز الناصر با وجود ثبت نام در اين جشنواره به مراسم نرسيدند و غيبت داشتند.

اما اوج برنامه پايان آن بود كه دو اسب بردار تاج و ميراژ به همراه يكديگر روي سن آمدند و نمايش داده شدند كه با استقبال و تشويق شديد حضار همراه بود و يك پايان بندي رويايي براي اين مراسم به شمار مي رفت.

در پايان مراسم فريبرز وادي پور يكي از متوليان برگزاري اين جشنواره گفت: از برگزاري اين جشنواره خيلي راضي بودم. هدف برگزاري آن بود و همه عوامل از فدراسيون گرفته تا اسپانسر و توليدكننده ها از آن رضايت داشتند. حتي ميهمانان خارجي حاضر در مراسم كه جملگي برگزار كننده هاي شوهاي بين المللي هستند، اعتقاد داشتند كه كيفيت و نحوه برگزاري مراسم عالي بوده است. هدفمان اين بود كه اين كار بازتاب گسترده اي در توليد و اصلاح نژاد اسب داشته باشد و اميداوريم كه شوهاي آينده بهتر و با كيفيت تر برگزار شود.

زهره سلطان آبادی يكي ديگر از مجريان برگزاري اين برنامه نیز با ابراز اميدواری از برگزاری اين مراسم گفت: بسیار امیدوارم که این نمایش علیرغم کاستی‌هایش فتح بابي شود براي برگزاري جشنواره هاي بهتر و باكيفيت تر.

علي اقاسردار يكي از اسپانسرهاي اين مراسم و نماینده بانک خاورمیانه نيز از برگزاري اين جشنواره اظهار رضايت كرد و گفت: براي نخستين تجربه، فكر مي كنم اين جشنواره كيفيت قابل قبولي داشت. هميشه اولين ها مشكلات خاص خودشان را دارند  و قطعا در ادوار بعدي اين مشكلات تكرار نخواهد شد. برگزاي چنين برنامه هايي به صاحبان صنعت اسب انگيزه مي دهد و خود را با سايرين مقايسه مي كنند و همين سبب پيشرفت مي شود. همچنين كساني كه ماديان دارند مي توانند از اين جشنواره ها بهترين بهره را برده و نژاد بهتر را براي اصلاح نژاد انتخاب كنند.

علي هژبر ميزبان مراسم و مالك باشگاه دشت بهشت نيز با اظهار رضايت از برگزاري مراسم گفت: به اعتقاد من اين جشنواره عالي بود و كيفيت بالايي داشت. اين مراسم كمك مي كنند كه كيفيت اسب ها بالاتر برود و مردم بيشتر به اسب و سواركاري علاقمند بشوند و سرمايه گذاري و انرژي در اين رشته بيشتر و بيشتر بشود كه همين امر به پيشرفت اين رشته و همگاني شدن آن كمك خواهد كرد.

جشنواره نمایش اسب‌های زیبای نژاد عرب از ساعت پانزده الی 20 در باشگاه دشت بهشت کرج در انبوه استقبال‌کنندگان برگزار شد.

 

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    2 1
    خیلی جالب بود.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    چرا در مورد اقای هاشمی تیراندازی اینگونه عمل نشد اگر وزارت ورزش را باور نمی کنند بدلیل همین چند گانه عملکردشه