ایرنا نوشت: وزیر کشور گفت: به رغم کمبودها در دوران تحریم، آمار و ارقام گویای یک حرکت دسته جمعی مفید در کشور است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در نشست نوبت عصر همایش سراسری مجریان انتخابات که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، با اشاره به اقدامات وزارت کشور در حوزه سیاست داخلی افزود: انسجام و وحدت، فعالیت اعضا، مشارکت مردم و موضوع انتخابات، محور اصلی وزارت کشور بوده است که در تمامی امور در دولت تدبیر و امید توفیقات خوبی را کسب کردیم که به عنوان شاخص آنها می توانیم به انتخابات سال گذشته اشاره کنیم که با 62 درصد مشارکت و به صورت قانونی، باشکوه و توام با امنیت برگزار شد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در این انتخابات بحث حزب محوری و تشکیلاتی را شاهد بودیم که خود از اهمیت بالایی برخوردار است.
وزیر کشور به موضوع امنیت اشاره کرد و گفت: در حوزه امنیت، امنیت جمهوری اسلامی ایران، مردم محور است و امنیت مردم محور، امنیت پایدار تلقی می شود.

رحمانی فضلی افزود: امروز دوست و دشمن اعتراف می کنند که ایران کشوری امن و مساعد برای فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وزیر کشور همچنین به رویکرد وزارت کشور در حوزه اجتماعی اشاره و تاکید کرد: ایجاد نشاط سیاسی در کشور را دنبال می کنیم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده که شورای اجتماعی کشور چهار جلسه سه ساعته خدمت رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و ما توانستیم گام های بلندی در این حوزه برداریم.

وزیر کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه آخر شورای اجتماعی کشور با ایشان، اعلام کردند از عملکرد این شورا خرسند هستند و ما جلسه بعدی را اردیبهشت ماه در محضر معظم له خواهیم داشت.

رحمانی فضلی ادامه داد: در بحث اقتصادی ، محور کار وزارت کشور بحث توسعه قرار گرفت که در ساختار و تشکیلات و اقدام مدیران این موضوع را در اولویت قرار دادیم.

وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور در بسیج عمومی امکانات و ظرفیت ها در مسیر توسعه حرکت می کند و با تدبیر رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی این امر مهیاتر شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی نیز شکل گرفت و برنامه های ملی با برش های استانی در این زمینه طراحی شد.

وزیر کشور افزود: مسئولیت سه استان در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور واگذار شد که تاکنون حرکت خوبی در این زمینه انجام شده اما توانمندی ها بسیار بالاتر است.

رحمانی فضلی گفت: با حدود 50 مدیر در وزارت کشور برنامه های دولت را با قدرت پیش می بریم و به رغم کمبودها در دوران تحریم، آمار و ارقام گویای یک حرکت دسته جمعی مفید در کشور است.

وزیر کشور همچنین به موضوع انتخابات شوراهای اسلامی، ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در 29 اردیبهشت سال آینده اشاره کرد و افزود: این انتخابات از اهمیت بالا برخوردار است که مقدمات برگزاری آن فراهم شده و در این زمینه از آمادگی لازم برخورداریم.

64214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =