با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار آی تی در روز شنبه 22 مهر 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1 - مدیر اجرایی سامسونگ الکترونیکس، Kwon oh-hyun به دلیل بحران بی سابقه استعفا داد.مارس 2018 وی نه تنها مدیر اجرایی نخواهد بود، بلکه مدیر سامسونگ دیسپلی و عضو هیئت مدیره هم نخواهد بود. وی در نامه خود نوشت امیدوار است روح جوان‌گرایی در بدنه رهبری این کمپانی بدمد. منظور وی از بحران، رفتن «لی جای یونگ» از کمپانی به اتهام فساد مالی است که فعلا در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که سامسونگ درفصل سوم مالی 7.2 میلیارد دلار سود خالص به جیب زده است و روزهای اوج خود را پشت سر می گذارد. زمانی به او Mr Chip می‌گفتند چرا که سامسونگ را رهبر تراشه در جهان کرد.

شماره 2 - کوآلکوم با شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل در چین، قصد دارد مانع از فروش آیفون در این کشور شود. این کمپانی می گوید اپل حق لایسنس این کمپانی را نپرداخته است. جالب اینجاست که کوآلکوم چند روز قبل در تایوان به دلیل نقض ثبت اختراع به پرداخت 774 میلیون دلار محکوم شده بود.

شماره 3 - افتادن آیفون ایکس از جیب تیم کوک مدیر اجرایی اپل، داستان عرضه محدود این گوشی متفاوت را زیر سوال برده است. بسیاری معتقدند به خاطر کاهش فروش دور از انتظار آیفون 8 و 8 پلاس، اگر هم زنجیره تامین اپل فراهم بود، همچنان عرضه آیفون ایکس را به تاخیر می انداخت تا بتواند سایر گوشی‌های خود را بفروشد.

شماره 4 - نوکیا 8 در فنلاند با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه و به قیمت 649 یورو راهی بازار شد. فنلاندی‌ها قول داده‌اند تا با خرید مجدد گوشی‌های نوکیا، مجددا این کمپانی را به اوج برسانند.

شماره 5- رئیس ایکس باکس می‌گوید سونی اجازه یکسان سازی پلتفرم خود را برای ماین کرافت نمی‌دهد. دعوای پنهان میان دو کمپانی بر سر گیم همچنان ادامه دارد و عدم اجرای ماین کرافت روی پلتفرم‌های سونی حکایت ادامه دار نبرد میان دو کمپانی است. ماین کرافت اخیرا روی نینتندو سوئیچ به عنوان پلتفرم موازی قابل اجرا شده است اما ظاهرا چنین اتفاقی روی پلتفرم‌های سونی رخ نخواهد داد.

شماره 6 - گوگل قصد دارد اپلیکیشن Due  به عنوان چت صوتی-ویدئویی خود را مانند فیس تایم اپل کند. به همین دلیل این اپ روی گوشی‌های پیکسل، نکسوس و اندروید وان به صورت پیش فرض کار خواهد کرد. فیس تایم اپل بخشی از آی او اس است.

شماره 7 - دستیار صوتی مایکروسافت، کورتانا، با Follow me با کاربران صحبت خواهد کرد و گام به گام فرامین نصب و راه اندازی و هر کار دیگری روی ویندوز را انجام خواهد داد.

شماره 8 - ویدئو پروژکتور لمسی سونی اکسپریا به قیمت 1700 دلار وارد بازار آمریکا شد. این ویدئو پروژکتور داخل خود دوربین 13 مگاپیکسلی داشته و رزولوشنی معادل 1366 در 768 پیکسل دارد و حداکثر 80 اینچ را پوشش می‌دهد.

شماره 9 - کمپانی چینی وان پلاس قول داد دیتای شخصی کاربران را جمع آوری نخواهد کرد. اصرار این کمپانی بر جمع آوری دیتای خصوصی کاربران باعث افت فروش وحشتناک این برند شده است.

شماره 10 - هوآوی ادیشن پورشه فبلت میت 10 را نیز راهی بازار خواهد کرد. هوآوی دو روز دیگر پرچم‌دار جدید خود، میت 10 و میت 10 پرو را معرفی می‌کند.

 

(عکس خبر: افتادن آیفون ایکس از جیب تیم کوک در دانشگاه آکسفورد)

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =