نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات به اقدامات این وزارتخانه در حوزه مبارزه با عناصر تروریستی، جاسوسی، مفسدان اقتصادی و برقراری امنیت برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور اشاره کردند.

به گزارش خبرآنلاین، امروز چهارشنبه 25 مرداد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی عزیز اکبریان، نادر قاضی پور و علاءالدين بروجردي در موافقت با حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات صبحت کردند.

اهم اظهارات عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

* یکی از سر منشاء های امنیت کشور، وزارت اطلاعات است. آقای علوی توانست در چهار سال این رسالت خود را انجام دهد. میزان امنیت در سه سطح فردی، اجتماعی و ملی سنجش می شود، امروز احساس امنیت در جامعه ما بالا رفته و احساس ناامنی در جامعه کاهش یافته است.
* با بودجه دولتی به جایی نمی رسیم، با مفاسد اقتصادی باید مقابله کنیم. برقراری امنیت با هدف جذب سرمایه گذاری در کشور از دیگر اقدامات وزرات اطلاعات بود. همچنین این وزارتخانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات بزرگی انجام داد. وزارت اطلاعات در ارجاع پرونده مفسدان اقتصادی به مراجع قضایی بیکار ننشسته است.
* آقای جهانگیری مفاسد اقتصادی را موریانه های زیان بار برای نظام جمهوری اسلامی خواند. وزارت اطلاعات 620 پرونده مفسد اقتصادی کلان را شناسایی کرد، معرفی 200 پرونده قاچاق ارز و کالا به قوه قضائیه و کشف مواد مخدر صنعتی و سنتی را انجام داد.

*وزارت اطلاعات امروز در مبارزه با مفاسد اقتصادی و بسترسازی با جذب سرمایه گذاری اقدامات بزرگی انجام داده است. قوه قضائیه از وزارت اطلاعات یاد بگیرد و در حوزه تقویت سرمایه گذاری کمک کند.
*در دولت قبل بسیاری از نیروهای وزارت اطلاعات بازنشسته اجباری شدند. آقای علوی با تشکیل کمیته خاصی داد و بسیاری از کسانی را که وارد مسائل سیاسی خاص نشده بودند برگشتند و منشأ خدماتی برای کشور شدند.
* 200 گروه تروریستی توسط وزارت اطلاعات منهدم شد و امروز با همکاری اطلاعات سپاه و نیروی قدس، برتری اطلاعاتی در منطقه داريم، امروز هر گروهکی قصد اقدام علیه ایران را دارد شناسایی و در بدو ورود منهدم می شود. ما باید دشمنان را در خارج از کشورمان زمین گیر کنیم که وزارت اطلاعات با همکاری سپاه این کار را انجام می دهد.
*تلاش برای جلوگیری از امنیتی شدن پدیده های غیرامنیتی در زمان تصدی وزارت آقای علوی انجام شد.
*{در واکنش با نطق مخالف دلخوش عليه وزير پيشنهادي اطلاعات} مجموعه ای آقای دلخوش را اذیت می کنند. وزارت اطلاعات هم کمک کند تا این مشکل حل شود وگرنه در صحبت های آقای دلخوش مخالفتی با آقای علوی ندیدم.

اهم اظهارات نادر قاضی پور نماينده اروميه در دفاع از وزير اطلاعات نيز از اين قرار است:

*من برای اولین بار بعد از 10 سال نمایندگی می خواهم به عنوان موافق صحبت کنم و این مشکلی برای من شده است.

*عاقل کسی است که موضوع امنیتی را سیاسی و موضوع سیاسی را به فرصت تبدیل و آن را در سازمان های مردم نهاد حل کند. اما آدم غیر عاقل موضوع کوچکي مثل دریاچه اورمیه را امنیتی و مشکلاتی را به نظام تحمیل می کند.
*وزارت اطلاعات به فضای امنیتی کشور آرامش داده است. عملیات های خوبی انجام داده و تعداد زیادی از سرکرده های عناصر تروریستی و ضد انقلاب را دستگیر کرده است. اینها گوشه ای از عملکرد نیروهای خدوم وزارت اطلاعات است.
*علوی و نیروهای تحت امرش بسیار هماهنگ با همه نهادهای نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی هستند. آقای علوی ولایتمدار و تابع رهبر معظم انقلاب است.
*دولت ها اگر از تمام لحاظ قوی و مستحکم باشند به نفع نظام است. ما از تقویت دولت سپاسگزاری می کنیم. آقای دلخوش و قسیم عثمانی هم با آقای علوی مخالفت جدی نکردند بلکه به طرح مسائل منطقه ای پرداختند.

 علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم از موافقان علوي بود که با گرامي داشت ياد شهداي گمنام و شهداي حرم، وزارت اطلاعات را از ارگانهاي تاثير گذار در عرصه ملي خواند. مهمترين بخش سخنان وي از اين قرار است:

*دکتر علوي از ويژگي لازم براي اين مسئوليت برخوردار است. تدين، ولايت مداري، تعامل، سعه صدر، قاطعيت و سرعت در تصميم گيري به هنگام در او مشهود است. بارها موارد ارجاعي امنيتي به کميسيون امنيت را وقتي به او اطلاع مي داديم، با دقت و سرعت پيگيري مي کرد و نتيجه را به من اطلاع مي داد. چنين احساس مسئوليتي در وزير قابل احترام و اتکا است.

*بدنه وزارت اطلاعات در سراسر کشور و حتي در بيرون از مرزها، افرادي مسئوليت پذير و ولايتمدار و متدين و کارا هستند. در برخي ارگانها مثل وزارت اطلاعات و قوه قضاييه، افراد  بايد توجه داشته باشند که عالم محضر خداست و مراقب عملکردشان باشد.

*اشراف اطلاعاتي در همه امور داخلي و خارجي از وظايف اين وزارتخانه است. البته نيروي قدس سپاه هم اين وظيفه را در بيرون از مرزها دارند و الگويي در سطح بين المللي است. اما دوستان وزارت اطلاعات هم اين وظيفه را بر عهده دارند و شکل هلالي بين اين دو نهاد وجود دارد. شوراي اطلاعاتي ميان سپاه و وزارت اطلاعات و ديگر ارگانهاي امنيتي هر هفته در شوراي امنيت جلسه دارند و هماهنگي هايي با هم دارند. دنيا بداند که اقتدار امروز جمهوري اسلامي ايران، در نتيجه هماهنگي با جايگاه ولايت در پس پرده است.

*پيش از انقلاب، با حضور نيروهاي MI6 انگليس و CIA آمريکا تلاش مي شد که امنيت اين ژاندارک آمريکايي در منطقه حفظ شود اما امروز نيروهاي اطلاعاتي ما يک تنه در مقابل همه سازمانهاي اطلاعاتي دنيا مي ايستند و موفقند. جمهوري اسلامي ايران يک تنه حريف همه قدرت هاي بزرگ دنيا است.

*صيانت اطلاعات در ارگانهاي حساس نظام بر عهده حراست‌ها است که وزرات اطلاعات متولي آن است. معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات نيز مانع از نفوذ دشمن است. بسياري از مطالب را نمي توان مطرح کرد. صدها مورد را ساليانه وزارت اطلاعات شناسايي و خنثي مي کند. وزارت اطلاعات ستاد ويژه مقابله با نفوذ دارد. هزاران نفري که در معرض جاسوسي دشمن قرار دارند را وزارت اطلاعات کشف مي کند و صدها نفر را مصون و واکسينه کرده است و توطئه دشمن را خنثي کردند. کشف سرويس هاي امنيتي بيگانه در داخل کشور از وظايف وزارت اطلاعات است که مانع از ربودن افراد ارزشمند از سوي دشمن شد.

*اينکه برادران سپاه با 650 کيلومتر فاصله توانستند مقر دشمن در بيرون از مرزها مورد اصابت قرار دهند با اشراف اطلاعاتي وزارت اطلاعات ميسر شده بود.

*مبارزه با تروريسم و موانع امنيت اقتصادي هم از ديگر وظايف وزارت اطلاعات است.

اهم اظهارات محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در حمايت از وزير پيشنهادي اطلاعات نيز به شرح زیر است:
* همه جوامع به دو مقوله بهداشت و امنیت توجه دارند، وزارت اطلاعات به فردی توانمند سپرده می شود و وزیر اطلاعات مدیر توانمند، اخلاقی و میدانی و مسلط بر امورات است و در چهار سال توانمندی های خود را به اثبات رساند.
* وزارت اطلاعات همیشه در ادوار گذاشت سیاسی و جریانی بوده است حال آنکه باید به دور از سیاست و سیاست زدگی اداره شود. امروز درصد رضایتمندی مردم از وزارت اطلاعات به بالاترین درجه رسیده در صورتی که دیروز میزان رضایت عمومی از وزارت اطلاعات پایین بود.
*آیا امروز اگر ایشان سیاست‌زده، حزبی و جریانی عمل نمی کند بد است؟ در مخالفت دوستان هم چیزی از این مسئله ندیدم. امروز در فضای منطقه ای با وجود مرزهای پرآشوب، امنیت را در کشور شاهد هستیم.
*وزارت اطلاعات جزء پیچیده ترین وزارت خانه‌هاست ولی آقای علوی جزء زلال ترین وزرا است .

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =