نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان وقوع نزاع‌های دسته جمعی در هشت ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان ۳۰ کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سردار مهدی انصاری چهارشنبه شب در جمع مردم گچساران در محل مسجد صاحب‌الزمان برخورد قاطع با مختلفان و اقدام‌های پیشگیرانه را علت کاهش نزاع‌های دسته جمعی اعلام کرد و افزود: زیربنای تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، امنیت است.

وی بیان کرد: پیشگیری از وقوع نزاع جزء مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کهگیلویه و بویراحمد است.
انصاری تصریح کرد: پس از ارتقای شاخص‌های امنیتی در این استان میزان وقوع جرائمی از قبیل سرقت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد در استان کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاهش آمار سرقت و نزاع‌های دسته جمعی نشان دهنده تلاش صادقانه ناجا در این استان است.
وی اظهار داشت: ۱۲۰ کارگاه آموزشی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی امسال در ناحیه آموزشی آموزش و پرورش این استان برگزار شد.
انصاری ادامه داد: بیش از یکهزار نفر دانش آموزش در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند و راه‌های پیشگیری از جرائم را فرا گرفتند.
وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی به مردم می‌تواند در کاهش آسیب اجتماعی مؤثر باشد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امسال در میان تمامی استان‌های کشور رتبه نخست را در پیشگیری از وقوع سرقت و رتبه سوم کشور در مقابله با جرائم به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: بیش از 200 نفر از نیروهای نظامی این استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در این استان فعال است.
سردار انصاری با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در فضاهای مجازی عنوان کرد: در این فضای مجازی هرکسی از سهم خود مطلب، حرف و خبری را منتشر می‌کند یا به مسئولان بی احترامی می‌کند.
وی با بیان اینکه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده قاتل مأمور نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ۱۲۰ شهریور امسال بی‌گناه به هلاکت رسیده گفت: این فرد ۱۷ مورد بزهکاری خشن، مجروح کردن 2 نفر، پنج فقره سرقت با سلاح گرم و فرار از زندان را قبل از به شهادت رساندن سرگرد نیروی انتظامی «عبدالخالق فرزادیان» را در پرونده خود داشته است.
سروان «عبدالخالق فرزادیان» یکی از مأموران پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد شهریور امسال در درگیری و تعقیب و گریز با سارق حرفه‌ای و شرور مسلح در یکی از روستاهای شهرستان گچساران به شهادت رسید.
وی ادامه داد: نیرو انتظامی با هیچ‌شخصی دشمنی ندارد و با بزهکاران و خلافکاران برخور‌د قانونی خواهد کرد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج نفر متخلف در زمینه سرقت از طلا فروشی گچساران دستگیر شدند که ۲ برادر نفر اصلی این ماجرا هستند.
سارقان حرفه‌ای طلا فروشی در ۶شهریور امسال با حمله مسلحانه به یک جواهر فروش در خیابان بلادیان شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران ۲تن را کشته، یک نفر را زخمی و مقدار هشت کیلوگرم طلا را به سرقت برده و از آن زمان تاکنون متواری بودند که در ۱۵ آذر ماه امسال دستگیر شدند.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =