سومین شکست تیم ملی بسکتبال در جام جهانی / ایران حریف صربستان نشد

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین مسابقه خود در جام جهانی به صربستان باخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاگردان بچیروویچ که در دو مسابقه اول خود به اسپانیا و برزیل باخته بودند، در سومین دیدار به مصاف صربستان رفتند. صربستان گرچه به اندازه اسپانیا در بسکتبال اروپا مطرح نیست اما جزو تیم های خوب این قاره است. ایرانی ها در کوارتر اول خوب کار کردند. آن ها با اختلاف دو سه امتیاز نسبت به حریف حرکت می کردند و اجازه نمی دادند فاصله زیاد شود. کوارتر اول این مسابقه با نتیجه 18-21 به سود صربستان به پایان رسید و ایرانی ها ثابت کردند که فاصله زیادی با این حریف ندارند.
با شروع کوارتر دوم، ایران عملکرد بهتری داشت. شاگردان بچیروویچ نسبت به کوارتر اول بهتر بازی می کردند. مهدی کامرانی همچنان یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود و صمد نیکخواه بهرامی هم با پرتاب های دقیق خود برای ایران امتیاز می گرفت. اما موثرتر از هر دو آن ها، حامد حدادی بود که در دو کوارتر اول و دوم 15 امتیاز گرفت و نسبت به تمام بازیکنان دو تیم امتیازآورتر بود. این کوارتر با نتیجه 21-20 به سود صربستان به پایان رسید تا ایران فاصله خود را با حریف به حداقل برساند. با این حساب در پایان نیمه اول، ایران فقط سه امتیاز از حریف کم داشت و نتیجه 42-38 به سود صربستان بود.
با شروع کوارتر سوم، اولین امتیاز را صربستان گرفت. امتیاز بعدی هم به صربستان رسید و امتیاز بعدی هم همین طور! این روال تا امتیاز پانزدهم ادامه داشت و صرب ها بدون اینکه به ایران اجازه دهند حتی یک امتیاز بگیرد، 15 امتیاز متوالی گرفتند. این همان اتفاقی بود که در مسابقه با برزیل رخ داد. در بازی با برزیل هم ایران 20 - 19 از حریف جلو بود که برزیلی ها 12 امتیاز متوالی گرفتند و اجازه ندادند ایران حتی یک امتیاز هم بگیرد.سرانجام پس از آنکه حدود 6 دقیقه از 10 دقیقه کوارتر سوم گذشته بود، صمد نیکخواه بهرامی توانست دو امتیاز برای ایران بگیرد. با شکسته شدن این طلسم، تیم ایران دوباره عملکرد خوب دو کوارتر اول را ادامه داد اما فاصله به اندازه ای زیاد شده بود که آسمان خراش های ایران هر کاری می کردند به صربستان نمی رسیدند. در نهایت ایران این کوارتر را با نتیجه 25 - 13 به حریف باخت تا در پایان کوارتر سوم، نتیجه 67 - 51 شود.

در کوارتر چهارم، سناریو کوارتر سوم تکرار نشد. ایران در همان دقیقه اول به گل رسید تا صرب ها فاصله خود را بیش از حد زیاد نکنند. ایران دو مسابقه اول خود را با تفاضل های 30 و 29 واگذار کرده بود. در این دیدار هم ایران گرچه شانس زیادی برای شکست دادن حریف نداشت اما بازیکنان در تلاش بودند تا با تفاضل کمتری به حریف ببازند. در دقایق اول کوارتر چهارم، اختلاف امتیازها به عدد 20 رسید. ایران که دیگر دغدغه پیروزی در این بازی را نداشت، با خیال راحت بازی کرد و حتی توانست در کوارتر چهارم با نتیجه 8 بر 10 از حریف جلو بیفتد. البته صربستان خیلی زود این فاصله را جبران کرد اما همین که تیم ایران توانست در یک کوارتر از حریف جلو بیفتد، اتفاق خوبی بود. بازیکنان ایران توانستند فاصله 20 امتیازی با صربستان را تا 15 امتیاز کم کنند. در نهایت ایران این مسابقه را با نتیجه 83 - 70 به حریف خود واگذار کرد تا در سومین مسابقه هم بازنده باشد. البته ایران در این دیدار عملکرد بهتری نسبت به دو بازی قبلی اش داشت و مسابقه را با اختلاف 13 امتیاز واگذار کرد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =