فشار به رسانه ها تضعیف حقوق شهروندی است

امروزه رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، بخش عظیمی از رسالت آگاهی بخشی و انتشار جریان آزاد اطلاعات را بر عهده داشته و تداعی بخش حق بر دانستن به عنوان یکی از جلوه های متعالی حقوق شهروندی و حقوق بشر می باشند

به گزارش خبرآنلاین، فشار به مطبوعات و رسانه ها به عنوان یکی از ارکان جامعه مدنی، به معنای تضعیف حقوق شهروندی و نادیده انگاشتن آزادی بیان است و نهایتاً منجر به محدود نمودن دسترسی آزاد به اطلاعات می گردد و کارکرد اصلی مطبوعات و رسانه ها را به حاشیه می راند.

نهادهای مسئول باید به جای فشار به رسانه ها از طریق طرح شکایت های واهی، آستانه تحمل خویش را بالا برده و انتقاد پذیر باشند. چرا که مطرح نمودن قصور و کاستی های نهادهای مسئول از طریق رسانه ها در راستای هدف متعالی اصلاح امور و بهبود وضع جامعه می باشد.

اگر چه تظلم خواهی حق همه افراد و اشخاص جامعه می باشد اما طرح شکایات واهی به معنای تظلم خواهی نیست و در راستای خدشه وارد کردن به رسالت واقعی رسانه ها و تضعیف حقوق شهروندی است.

حقوق شهروندی و حق شهروندان برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی ایجاب می نماید تا نهادهای مسئول به جای فشار به رسانه ها در راه رفع نواقص و بهبود عملکرد خود گام بردارند و انتقادات موجود را به حساب مسئولیت بزرگ رسانه ها به عنوان ناظر منصف شهروندان در راه تقویت جامعه مدنی و جبران کاستی ها بگذارند.

-------------------------------------------

سینا یوسفی - وکیل دادگستری

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =